Ny dampspærre ovenpå eksisterende

Hejsa!
Jeg skal igang med at montere gipslofter i stuen. Der er p.t. profilbrædder som loft. På disse har jeg tænkt mig at fastgøre gipspladerne. Når der nu alligevel skal nyt loft op har jeg tænkt mig at montere en ny dampspærre. Spørgsmålet er blot om der er noget problem ved at montere en ny dampspærre uden at fjerne den eksisterende. Kan der mellem den nye dampspærre, nuværende loft og gamledampspærre opstå noget kondens, fugt eller andet jeg skal være opmærksom på

Nogen der kan hjælpe? :? :?
Hejsa! Jeg skal igang med at montere gipslofter i... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra boso



Men lad os nu sige at jeg river loftet ned og sætter en ny dampspærre op - vil 30 mm gipsskruer så kunne holde skidtet for ellers kan skruerne jo så igen perforere dampspærren. ....



Det betyder intet at evt. skruer eller søm som benyttes til montering af loftet, kommer til at peforere dampspærren biggrin

Så tag det bare helt roligt hvad dette angår!

Mvh
Selvbyggeren
Skru nu bare de gipsplader direkte op i listeloftet, hvis det er rimeligt lige.
Du kan jo fuge med akrylfuge rundt i kanten ved væggen så er det fint tæt.

Du kan også vælge at spørge en professor eller 3, så bliver du aldrig færdig.

Forskalning er ikke høvlet træ, som nævnt af en anden LDS bruger.

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
måske du har ret Euroterm biggrin biggrin

...det er jo ikke ligefrem fordi svarene går i samme retning omkring dette emne - så måske der bare ikke findes en korrekt løsning udover den som orla har foreslået smile smile smile
Hej

For at undgå misforståelser er forskalling altså en kvalitetsbetegnelse for træ, og det kan også leveres høvlet, hvilket er meget almindeligt i dagens Danmark.
De forskellige svar viser jo udemærket, at der er forskel på hvordan det skal gøres hvis det skal være efter bogen, eller hvordan det skal gøres nemmest og stadig med sund fornuft.

Som jeg læser det, har du jo selv lagt op til, at du helst vil lave det på den rigtige måde.
Selv ville jeg bare få smidt de gipsplader på med det samme.

Generelt er det folks erfaringer og forslag jeg ønsker mig i det "lav det selv" forum, og ikke en 120% guldrandet løsning. Den kan jeg læse mig til.
hej boso

hvis jeg var dig ville jeg altså bruge 2 lag gips så meget koster det heller ikke men det er møg ærgerligt når det revner for det har det for vane at gøre også selv om du bruger skinner i samlingerne et godt tip når du har sat første lag gips op smør du en gang vævlim på første lag så du limer pladerne sammen så får du faktisk en stor plade på hele loftet og så er det helt slut med revner MED GARANTI
vedr din dampspærre ville det selvfølgelig være en god ide at få sat en ny op, men jeg tror det er lidt at skyde gråspurve med kanoner nu du får gipslofter så får du ikke noget træk ned langs væggene, og det vil derfor også være begrænset hvad der kan komme op af fugt, det skal jo trække op gennem pladerne først og ikke bare op bag en skyggeliste og videre op skulle det blive et problem vil du i forvejen have et indeklimaproblem pga manglende ventillation i rummene og det skal du nok opdage

du kan roligt bruge 30mm skruer til 1 lag gips

mvh kim jensen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis