Ny dampspærre ovenpå eksisterende

Hejsa!
Jeg skal igang med at montere gipslofter i stuen. Der er p.t. profilbrædder som loft. På disse har jeg tænkt mig at fastgøre gipspladerne. Når der nu alligevel skal nyt loft op har jeg tænkt mig at montere en ny dampspærre. Spørgsmålet er blot om der er noget problem ved at montere en ny dampspærre uden at fjerne den eksisterende. Kan der mellem den nye dampspærre, nuværende loft og gamledampspærre opstå noget kondens, fugt eller andet jeg skal være opmærksom på

Nogen der kan hjælpe? :? :?
Hejsa! Jeg skal igang med at montere gipslofter i... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bid i det sure æble og demonter det gamle listeloft, monter ny dampspærre som klæbes/fuges/klemmes korrekt, ny forskalling og gips. :?

Så sover du bedst om natten :lol: :lol:

Sådan her jeg det ihverttilfælde, ro i sindet :roll:

m.h.t. den tømer du har talt med :shock: :shock:
Det ses nu ret ofte og det er måske forståeligt (med ALLE de nye regler/tiltag), men katestrofalt, at de "profesionelle" ikke følger bedre med i hvad der sker. :?

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
som nævnt i tidligere indlæg så kan jeg fra loftet se at den ikke slutter tæt omkring væggen. Det efterlader derfor et "gab" hele vejen rundt på 0,5-1 cm
Hvis jeg forstår det rigtigt. Så kan komme til det fra dit loftrum?
Så kan du vel bare "nøjes" med at lappe dampspærren ude langs kanten oppe fra loftsrummet af, og dermed er du fri for at rive hele dit eksist. loft ned.
Har du fugtproblemmer i loftsrummet?
Hvor længe har dampspærren manglet?
Hvordan ser din dampspærre ud i resten af huset?

Det er jo ikke sikkert at det umiddelbart giver anledning til problemer.
jeg har ingen konstaterede fugtproblemer og huset er fra 1978. Men dermed ikke sagt at det ikke kan komme og man kan vel ligeså godt lave tingene ordenligt når man skal igang smile.

Dampspærren ligger såvidt jeg har kunnet konstatere på samme vist i resten af huset....under isoleringen og ikke tæt omkring vægge.

Men lad os nu sige at jeg river loftet ned og sætter en ny dampspærre op - vil 30 mm gipsskruer så kunne holde skidtet for ellers kan skruerne jo så igen perforere dampspærren. ....faktisk gør dette sig også gældende hvis jeg lader eksisterende loft sidde da forskallingen (listeloftet) ikke er nær så tyk som forskallingen. ....men danogips anbefaler 35 mm skruer....
Så kan du jo vælge at bruge lægter i stedet for forskallingsbrædder.
Så er du da på den sikre side.
korrekt men så sænker jeg loftet mere end ønskeligt. ....så højt er der jo ikke i forvejen ....desværre
ja hvis du ikke ønsker at benytte kortere skruer eller er nervøs for at lave huller i dampspærren med skruerne, så er der nok ingen vej udenom.

Men eftersom du ikke har problemmer med fugt i tagrum efter 20år, så er der vel ingen grund til at tro du ville få det nu?
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis