computeren bakker ikke!!

Min computer er gået helt ned. Når man tænder for den begynder straks et lydsignal, der lyder som en lastbil der bakker - og den rokker sig ikke ud af flækken! På skærmen sker der absolut ingenting.
Er det noget der kan rapareres, eller kan det ikke svare sig?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en BIOS fejlkode, når den kommer så tidligt er det sandsynligvis enten alarm for køleblæser eller for grafikkort, prøv at tage venstre kabinetside af og se om CPU blæseren kører, der kan også komme alarm hvis den kører for langsomt.
Prøv med slukket PC (stikket trukket ud) at trykke grafikkortet bedre fast i sin sokkel, evt. fjern holdeskruen og vrik lidt med kortet.

Hilsen Aksel
Hvis du ikke bliver klogere af at checke blæser og grafikkort kan du sandsynligvis finde hjælp i manualen til bundkortet/pc'en. Der skulle gerne være en liste over mulige fejl og et tilhørende antal bip - så skulle det bare være at tælle, hvor langt den bakker... :wink:
der er sansynligvis en enhed i din computer der ikke virker....
hvis du finder ud af at det er din blæser :?: ja så er problemet løst.
hvis ikke så prøv at fjerne eks. lydkort hvis du kan det og start den så igen. hjalp det ikke, prøver du bare en anden enhed.
Jeg har selv prøvet det med mine RAM. da gjor jeg det på den måde. og fandt ud af at det var min ene RAM blok der lavde alle problemmerne.
den er nu skiftet og det hele virker fint.... biggrin

Hjælp til at bage, eller mangler du en opskrift. Så prøv www.hindbersnitten.dk
Hej mej

Som de andre skriver, så er det sandsynligvis "bios beep codes" og dem kan du se hvad betyder her:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis