Hvilke loftsplader kan man bruge?

I vores kælder er der gammelt pudset loft (med strå) som smuldrer flere steder. Vi vil gerne have sænket loftet med gipsplader (der er rigelig med højde til at gøre det), og i byggemarkedet kan man da også få mange forskellige typer specielt til lofter. Problemet med disse er at de er meget dyre, og da vi gerne vil have dækket hele kælderen leder vi efter et billigere alternativ.
Er der derfor noget i vejen for at man kan bruge almindelige gipsplader til nedsænket loft?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det kan du roligt gøre, men de er lidt uhandy at håndterer, det hjælper hvis man er 2 personer, eller en gipshejs (har aldrig set en men alle taler om dem), men 49 kr for 1,2 * 2,4 m det kan man næsten ikke gøre billigere. Men husk hæfte for hver 30 cm ellers hænger de i gualander.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej

Lav et par lægter eller forskallingsbrædder med en tværpind på ca. 50 -60 cm foroven (den samlede længde skal være ca 1 cm længere en den færdige højde til loft).
Disse trækker man ud under gipspladen når man har svinget den op mod loftet og lader dem stå lidt skråt.
Jeg monterer gipsplade i den omtalte størrelse alene på denne måde.
Gipsplader kan fåes i 90 cm bredde og det er mine foretrukne.

------------------
www.orla-nautrup.dk
Hej!

Hvis håndteringen mht gipsplader er et stort problem, så findes der såkaldte "ein-mann-Platten" (enmandsplader) i de tyske byggemarkeder. Der er størrelser på 100x150x1 cm, 125 x 90 x1,25cm, 200 x 60 x 1,25 cm til priser fra 2,79 til 4,99 Euro pr. m2 (afhængig af type) = mellem 21 og 37 kroner pr. m2
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis