Skifte Manchetter på Mazda 626

Hej

Ville høre om der er nogen, der har en ide om prisen på at få skiftet manchetter på en Mazda 626 - mekanikerpris!

mvh.

Charlotte tongue
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg gav 600 kr. incl. materialer, men det er vist også så unikt at det er sjældent. Det tog ham 15 minutter for begge sider. Bilen er fra 1999, så den er ikke helt rustet sammen endnu.

Brug en ikke autoriseret.

MVH

Der er sikkert en her der kan anvise en turbo mekaniker i Århus.

Det skal gøres hurtigt pga. salt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
ja det lyder da som en rimelig pris...........Jeg skal også have det skiftet snart - i løbet af en uge, men har først lige fundet ud af det idag....øv når bilen fejler noget!

Har hørt noget om at det er bedste at skifte nogle led samtidig med man får skiftet manchetter, er der nogen der ved noget om det??? tongue
Nej det har jeg ikke hørt om (og jeg har hørt og læst meget), kardan led (eller hvordan det nu staves) skifter man ikke bare for sjov med mindre der er noget galt med dem.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
ok, mener det hed knokkelled det jeg fik af vide :?: tongue
Yep, men man skifter det stadig ikke hvis det ikke larmer når du drejer / accelererer.

Med mindre du har rigtig mange penge.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
ok:9 fedt, så bliver jeg forhåbentlig ikke helt så ruineret som frygtet........tak for hjælpen tongue
15 minutter for at skifte manchetter på 2 trækaksler, lyder da sjovt, det tager da kun 5 minutter, så hvad har han lavet de sidste 10. ?????
Spøg til side, 15 minutter er ved at være den tid der går fra han sætter sig ind i bilen til den står på liften og hjulene er pillet af, så han må være lidt af en tryllekunstner, og hvordan med rengøring af leddene inden de nye manchetter kommer på, det har man da vist glemt i farten,
jeg ville sige at 1.5 time + 2 manchetsæt af ca 150.00 kr incl. nyt fedt og bånd.
Nogle vognmærker kræver specielle manchetter, og ved andre kan der bruges standardmanchetter. men et godt råd til alle er, hvis den gamle manchet har haft bare det mindste hul, så er der sikkert kommet skidt i leddet, og så skal det vaskes ud, og det nye fedt der er med i sættet presses ind i leddet, alt andet vil være hul i hovedet, også selv om visse tilbehørsforhandlere i dag sælger billige led.
Mvh autoole
Ja ja autoole, nu har jeg jo ALDRIG mødt en mekaniker der har taget undertid, og hvis du ikke tror mig så bare lad være. Men det er altså rigtig.

Der er nogen mennesker der bare er hurtige, jeg har mødt en 3-4 stykker af dem i mit liv.

De når bare 3 gange så meget som andre på samme tid.

Renset, jo også det og nyt fedt. Jeg spurgte ham, jeg kender godt reperationen og hvad der skal gøres, og jeg stoler på ham.

Værkstedet er kendt her i området. De kører ikke med faste tider for bestemte ting, det er ikke gynger og karuseller.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det er hvis noget af en supermand... :lol: :lol: :lol:
skifter man altid manchetter 2 af gangen, feks begge foran??

er der forresten nogen der kender noget til utæthed i en kalibre? og i så fald skal kalibren, så skiftes eller kan den tættes??? tongue
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis