Oliesuger???

Hejsa,

Min VW Polo SDI er en af disse fine biler udstyret med afdækning under motoren. Skønt, undtagen når man skal skifte olie......
Da jeg nu skal til at skifte hver 3. måned, ville jeg gerne - og især om vinteren - slippe for at kravle rundt under bilen.

Virker en oliesuger??? Får man nok olie med op??? Eller er det en gang fis (hvilket hidtil har været min holdning!!!).

Ved godt, det er et magelighedsproblem - men med i alt 7 skift om året (to biler) synes jeg det er ok :wink:

Mvh.

Jan R.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Forudsat at oliesugeren virker, er det så ikke et problem at få det slam som ligger i bundkaret med op? Jeg forestiller mig at når man tapper oilen af gennem bundprophullet bliver flowet så stort at mange urenheder skyldes med. Det samme sker vel ikke med en oliesuger?

mvh Anders
Jeg har anvendt en oliesuger i flere år på en gammel Citroen BX. Det virker udmærket. Jeg tror ikke, det er noget problem med resterende slam. Den nye olie viser intet tegn på det, men nu skifter jeg - selvfølgelig - altid filter samtidig, og bruger i øvrigt en rimelig kvalitetsolie.

"Cykelpumpe"-modellen er fin.

Mvh
Lars K

Lars K
Tak for svarene - tror, jeg prøver. Planen er jo stadig, at jeg vil gøre det "ordentligt" i sommerhalvåret.

Nu skal jeg have bundkarret af ved næste skift (defekt pakning) og er faktisk meget spændt på at se, hvor tilsnasket det er efter 280.000 km....

Mvh.

Jan R.
Er/var der ikke noget om at bundproppen er magnetisk, så fine metalpartikler bliver siddende i/på denne?

Jeg vil nok foretrække den gammeldags metode, da jeg forestiller mig at få mest muligt skidt + gl olie ud med den. Men der er heldigvis heller intet forstyrrende plastic om motoren i min bil :-)

Mvh. Akaup.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis