stillads

Da jeg skal lave nye fuger på mit hus mangler jeg et stillads. Er der nogen der har et til salg i nærheden af Esbjerg?
Arbejdshøjde 8 meter
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skulle der være et rulle stillads til salg i nærheden af Hørsholm (vi skal male huset)? wink
Det skal kunne gå op til 5,5 m og må ikke koste mere end 2.500,-.

Vh Martin
Citat fra micfranksen

Da jeg skal lave nye fuger på mit hus mangler jeg et stillads. Er der nogen der har et til salg i nærheden af Esbjerg?
Arbejdshøjde 8 meter


Jeg vil på det kraftigste anbefale dig at leje et proffesionelt stilads firma til at stille et stilads op, du kan få en rimelig stor bøde for at bruge noget uautoriceret stilads i den højde udendørs.
Der er heller ingen grund til at lege Tarsan med risico for at skvatte ned og ligne en dum smadret flue på en væg.

V.h Håndværkeren smile
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvem skulle udskrive den bøde? Jeg vil da vove den påstand at hvis jeg ønsker det skulle der ikke være noget i vejen for at jeg bygger mit eget stillads af gamle papkasser når jeg skal male mit eget hus... :-)

Hvis du rent faktisk skal op i otte meter, så er det godt nok et stort hus du har fået fat på. Hvis du skal knap så højt op, så har jeg selv gode erfaringer med rullestilladser.

Mvh. Steinaa
Citat fra steinaa

Hvem skulle udskrive den bøde? Jeg vil da vove den påstand at hvis jeg ønsker det skulle der ikke være noget i vejen for at jeg bygger mit eget stillads af gamle papkasser når jeg skal male mit eget hus... :-)

Mvh. Steinaa


Det skulle Arbejdstilsynet - og de gør det gerne

Arbejdsmiljøloven gælder også hjemme hos dig selv og når det kun er dig selv der arbejder
Første bøde hedder vistnok 5.000,- har man svært ved at forstå den og forsætter trods forbud hedder den 20.000,- og så fremdeles

Så Håndværkeren har fuldstændig ret - den eneste lovlige metode er et certificeret stilladsfirma eller en lift

Med venlig hilsen

Fladder
Når jeg kigger på arbejdstilsynets hjemmeside kan jeg umiddelbart kun finde en paragraf der nogenlunde dækker ovenstående sag; nr. 247

§ 2. Arbejdsmiljølovens kapitel 6 om indretning af arbejdsstedet finder ikke anvendelse på arbejde, som udføres i den ansattes hjem, bortset fra visse regler om arbejdsstedets indretning, der bl.a. er udstedt i medfør af lovens kapitel 6...

Den er måske spinkel, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor der sort på hvidt står at jeg ikke må opføre mig tåbeligt i forbindelse med mit eget hus...

Nu har jeg sendt AT en mail og så må vi se hvad de siger.

Mvh Steinaa
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Sorry Steinaa!
Det er de andre der har ret.
Arbejdstilsynet vil mægtig gerne overbevise DIG (og din pengepung)om din fejlagtige anskuelse.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
Det er meget muligt at de andre har ret... jeg holder bare frygteligt meget af at kunne finde den slags på tryk.

Man skulle jo tro at hvis det er strengt forbudt at klatre op på en høj stige ene mand i forbindelse med arbejde på eget hus, så var det nemt og overskueligt at finde.

Men det kan jo være at jeg bare kigger de forkerte steder. Som før nævnt så har jeg sendt en mail til AT.
Det er sådan set nemt nok, for man må ikke selv sætte et stillads op når det er oppe i den højde. Jeg husker ikke max. højden men den er under det halve.
Det skal certificerede folk på, stilladset skal fastspændes til mur.

Jeg har før skrevet undrende indlæg om folk på min vej til arbejde, der laver tage oma. uden så meget som at have et stillads, men kun en stige. Dette i meget store højder.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
§ 2. Arbejdsmiljølovens kapitel 6 om indretning af arbejdsstedet finder ikke anvendelse på arbejde, som udføres i den ansattes hjem, bortset fra visse regler om arbejdsstedets indretning, der bl.a. er udstedt i medfør af lovens kapitel 6...


Du skal bare læse loven rigtigt, hvad du gør indendøre er der ingen der kan gøre dig noget for (privatlivets ukrænkelighed) Men lige så snart du går ud af din dør, er du i det offentlige "rum" også selvom du står i din have.
Der står; i den ansattes hjem, det er det lille > i < der har betydning.

V.h Håndværkeren smile
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også