stillads

Da jeg skal lave nye fuger på mit hus mangler jeg et stillads. Er der nogen der har et til salg i nærheden af Esbjerg?
Arbejdshøjde 8 meter
Da jeg skal lave nye fuger på mit hus mangler jeg... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja man kan jo læse regler som man vil. Det Arbejdstilsynet skriver, som som var gældende mens jeg var tilsynsførende, er at du foretager dig noget ulovligt, men de vil ikke blande sig i det. Håber for mine skattepenges skyld at du klarer dig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er vel ikke så meget det at man kan få bøder, det drejer sig om sikkerhed, jeg har flere gange malet sternbrædder i 5 m højde på en alm. stige det gør jeg aldrig mere, det er jo total livsfarligt og så er det også bare ubehageligt at stå på en stige i den højde.

Interessant: Jeg stod netop og overvejede at bygge mit eget lille stillads. (2 m) højt. Efter har have læst i ovenstående, husker jeg også et eksempel, hvor en privatperson, der måtte stoppe sit arbejde i privaten. Det var også udendørs. Når nu vi "taler" om AT, så hænger de lidt i bremsen. Der er også skåret helt ind til benet.

Johnny Kurt skrev den 29-01-2019 21:16:28

Interessant: Jeg stod netop og overvejede at bygge mit eget lille stillads. (2 m) højt. Efter har have læst i ovenstående, husker jeg også et eksempel, hvor en privatperson, der måtte stoppe sit arbejde i privaten. Det var også udendørs. Når nu vi "taler" om AT, så hænger de lidt i bremsen. Der er også skåret helt ind til benet.

 Arbejdstilsynet kommer kun ud hvis der bliver ringet efter dem og de kommer oftest kun på store byggepladser


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Annonce

I forbindelse med tagrenovering havde jeg selv sat stillads op. Det var murerbukke med au stillads planker på og de var lavet med skråkryds m.m. En dag jeg var på arbejde så min kone 2 herrer gå ude i haven, Hun spurgte hvad de ville og ja de var fra arbejds tilsynet. 

De var faktisk gået forkert da de skulle 3-4 huse længere hen hvor nogle udlændinge arbejdede. 

Mit stillads mente de var ok bortset fra et stykke gelænder jeg havde taget af i forbindelse med ophejsning.

Skulle det være kunne jeg / de jo nok finde de første 10 paragraffer der var overtrådt, med certificering, test, uddannet opstiller m.m. men det tog de sig ikke af.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg har ikke noget at have det i, men jeg vil finde det højst usandsynligt at AT besøger private som ikke har hyrede mænd til opgaven.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også