stillads

Da jeg skal lave nye fuger på mit hus mangler jeg et stillads. Er der nogen der har et til salg i nærheden af Esbjerg?
Arbejdshøjde 8 meter
Da jeg skal lave nye fuger på mit hus mangler jeg... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Definationen på stillads: En standplads hvorfra man skal kunne udføre et stykke arbejde på forsvarlig vis

Som gammel stilladsarbejder vil jeg på det kraftigste anbefale godkendt facade stillads, det kan lejes for rimelige penge og kan fastgøres forsvarligt.

over 2. meter skal der være hånd og knæ liste som gelænder
Arbejdstedets indretning er ikke relevant her . det er "tekniske hjælpemidler" her gælder arbejdsmiljøloven inde som ude i eget hjem. Det nye er at arbejdstilsynet ikke må krænke privatlivets fred med mindre der foregår åbenlyse ulovligheder/eller de har begrundet mistanke om sådant

Så - lige med stillads er den svær at omgå

Med venlig hilsen

Fladder
Så er der kommet svar fra arbejdstilsynet... men først kan jeg jo lige poste mit spørgsmål til dem:

Pænt goddag

I forbindelse med renovering af facade skal jeg op og arbejde på siden af huset i en højde af 5.5 m. Er der nogle krav fra jeres side så længe jeg selv som privatperson foretager arbejdet? Jeg tænker her på evt. anvendelse af stillads.

Mvh.
Jakob Steinaa

Dertil svarede AT som følger:

Arbejdstilsynet vil normal ikke blande sig en private personers arbejde på eget hus. (Til gengæld kan politiet gøre det).
Men for din egen sikkerheds skyld så synes jeg dog at det er fornuftigt at arbejdet udføres sikkerheds- og sundhedsmæssigt forsvarligt – dvs. i henhold til Arbejdstilsynet regler.
Alle reglerne kan du finde på vores hjemmeside www.at.dk – se fx linket nedenfor
http://www.at.dk/sw7414.asp?bPreview=true&bEdit=true&pre24-02-2004153722=1#afs5

Dvs. hvis jeg vil bygge et stillads af våde papkasser, så står det mig ganske frit. Om det så er en god ide eller ej er en anden sag.

Mvh. Steinaa
med de våde papkasser hvis du får fat i nok lander du blødt når du tilter...held og lykke med projektet!
Hver sin lyst, vi er bare nogle stykker der forsøger at hjælpe dig her på LDS.
Men selvfølgelig ! Hvis du ikke ønsker hjælpen, så tier vi !
Annonce
Ved ikke hvem hos AT der har udtalt sig - men han har glemt at konferere med tilsynene

Onsdag i denne uge blev en af mine medarbejdere stoppet i facaderenovering på sit eget hus - netop på grund af forkert stillads uden certifikat

Der er både uddelt forbud og bøde - det kan man jo så undre sig over

iøvrigt er det langtfra første gang jeg er stødt på dette - en sag der var meget i medierne for små 10 år siden - handlede om en landmand der stod i skovlen på sin egen rendegraver og malede sit hus - han blev som en af de første privatpersoner dømt for dette

og så skal jeg nok holde kæft wink

Med venlig hilsen

Fladder
Håndværker: Det er helt fint at forsøge at hjælpe, og hvis der ikke var nogle der ønskede at hjælpe eksisterede dette forum ikke. Jeg undrede mig blot over skræmme-historien med bødeforlæg og ønskede en henvisning til hvor det stod at man blev straffet med bøde såfremt man satte sit eget stillads op. Jeg fik da nogle link der kunne tolkes og valgte at kontakte AT. De svarede så at jeg i store træk kunne gøre som det passer mig.
Jeg ville så her mene at jeg ved denne korrespondance kunne hjælpe (lige netop det dette forum handler om) folk der måtte befinde sig i en lignende situation. Så der er ingen grund til at blive fornærmet. Hvis der ikke blev stillet spørgsmål, hvor ville vi så være?

Fladder: Jeg sendte mailen til at(a)at.dk og fik den besvaret af Kirsten Rasmussen fra TilsynsCenter 2 og jeg har sågar også telefonnummer og mobilnummer til hende skulle der være nogen der ønsker at kontakte hende. Hvis du ønsker det kan jeg videresende den mail jeg fik fra hende; så vil du få den med de korrekte timestamps oa. så det er juridisk gældende såfremt din medarbejder skulle være interesseret i det? Som sagt, så er forummet her for at hjælpe hinanden...

Det korte af det lange er at jeg eftersøgte et sted hvor der stod at jeg ikke måtte gøre som det passer mig i min egen have og på mit eget hus; og når dem der laver reglerne selv giver mig grønt lys til det, så vil jeg ikke have den store frygt for bødeforlæg på adskillige tusinde af kroner.

Mvh.
Steinaa
Citat fra steinaa

Fladder: Jeg sendte mailen til at(a)at.dk og fik den besvaret af Kirsten Rasmussen fra TilsynsCenter 2 og jeg har sågar også telefonnummer og mobilnummer til hende skulle der være nogen der ønsker at kontakte hende. Hvis du ønsker det kan jeg videresende den mail jeg fik fra hende; så vil du få den med de korrekte timestamps oa. så det er juridisk gældende såfremt din medarbejder skulle være interesseret i det? Som sagt, så er forummet her for at hjælpe hinanden...

Mvh.
Steinaa


Hej Steinaa

Både jeg - og især min medarbejder vil meget gerne have en kopi af korrespondancen med AT

Så vil han - med din tilladelse selvfølgelig - konfrontere AT med denne

Vi skulle jo gerne alle være lige for lovenconfused

Hvis du ikke kan sende det PM må du endelig sige til så du kan få min Mailadresse
så kan jeg også sende dig en kopi af hans forbud

på forhånd tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Fladder
Hej

Jeg har prøvet at spørge om konkrete ting hos AT på forskellig vis, og har den erfaring, at hvis man spørger på hovedkontoret, får man et meget vævende svar så man ligefrem står og krummer tæer over den åbenlyse uvidenhed, hvor jeg til gengæld får klar besked når man spørger dem der "går i marken".

Hej

Jeg har et murerstillads til salg pr 1.dec i år. Stilladset er 9 meter langt (3 sektioner af 3m) med en maks ståhøjde på 6.5m (højden på trellelaget). Jeg har købt stilladset i feburar i år for 32.500,- (inkl elmotorhejs 200 kg). Du kan få det for 20.000,- Dkr - alt er naturligvis intakt og der resterer 14 mrd restgaranti.

VH

JJO / Århus


<p>JJO - Århus</p>
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også