Beton og træ

Jeg overvejer at lave mig et bord, hvor jeg vil bruge beton og træ. Spørgsmålet er så om betonen vil fæstne træet uden videre eller hvordan jeg får det til at hænge sammen, uden alt for synlige bolte.

Mvh

Kasper
30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En nærmere beskrivelse af hvordan det skal se ud, ville da nok hjælpe på svarene.

Sniffer  
Ternet, stribet eller nowet????? Lyder vist lidt kinky eller hvad??
De to ting kan nok ikke "binde" sådan lige.
Men respekt for en sjov ide. Hvo intet vover..............prøv dog i mindre format og se hvad sker.
Troede jo bare du skulle have et træstel under beton.

Sniffer  
Hej bobbel,

Fedt projekt - støbte selv betonhavebord for et par år siden.

Umiddelbart ville jeg bore igennem alle plankerne tre steder, sætte gevindstænger igennem og sikre alle plankerne med en møtrik på hver side. Kan du følge mig???

Således holder du afstanden konstant plankerne imellem, mens du støber.

Du kan evt. binde lidt hegnstråd om og mellem gevindstængerne for at give lidt trækstyrke i betonen - men burde ikke være nødvendigt.

Jeg har gode erfaringer med at støbe "på hovedet" med plast i bunden - giver en flot overflade. Men tror du får problemer med at holde plankerne ned mod plasten, når du vibrerer det ud.

Lad os se resultatet!!!

Mvh.

Jan R.
Når I synes det lyder kinky, som korser I jer nok, hvis jeg fortæller at planen er at der skal støbes polerede brosten ned i betonen.
Men tak for de gode råd, tror jeg køber den med gevindstængerne

Har lige lidt andre projekter igang, så det bliver nok først engang i det nye år at jeg får tid til det.

Mvh

Kasper
Annonce
*GG* Får selv masser af sjove ideer - så må da sige, at det lyder spændende med de brosten.
Du kommer vel med et billede engang og lidt erfaringer. :lol:

Sniffer  
Der skal nok komme et billede når jeg får det lavet, men det bliver som sagt først engang i starten af det nye år

Mvh
Kasper
Så er jeg nået frem til mit projekt. Det er blevet ændret lidt på tegnebrædtet, men ikke til det lettere. Jeg har forestillet mig at jeg vil lave en "ramme-agtig" kant i formspændt træ. Er der iøvrigt noget specielt man bør tænke på inden man kaster sig ud i at formspænde træ?

Min egentlige bekymring går på hvorvidt beton trækker sig sammen når det størkner?
Nogen der kan svarer mig på det?

mvh
Kasper
Hey bobble,

Kan ikke lige finde min "beton-støbevejledning", men da jeg støbte mit havebord, var der ikke noget svind (at se i forhold til formen).

Mvh.

Jan R.
Næ, intet svind ved kanterne, men mit sidste "forsøg" blev en anelse "hulrygget" hvis i forstår. :o
Det gjorde nu ikke noget, da det bare var en halv cirkel, jeg skulle bruge.

Glæder mig til at se bordet.

Sniffer  
Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis