Strikkemaskine?? gokke 21 28-11-2005 08:23 Da jeg var barn i 70'erne var der mange, som strikkede på strikkemaskine. Er dette helt yt? Ingen i min omgangskreds kender noget til det, men jeg har da set nogle til salg i Den Blå Avis. Nogen erfaringer? Hilsen Gokke 17 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
gokke Trådstarter 21 29-11-2005 09:03 Ja, øhh. Er det svært at anvende dyret? Tager det så lang tid at sætte sig ind i det, så man lige så godt kunne have strikket fire bluser i hånden? Kan man bruge "nutidigt" garn, f.eks. uld, bomuld? Min faster strikkede kun (gys) nylonsweatre. Findes der opskrifter? og evt. andre erfaringer. Hilsen Gokke
Sniffer 1647 4440 29-11-2005 12:29 Det er nu engang bedst, at bruge acrylgarner på sådan en, men andre mener måske andet. Hvis du kan få instruktionshæfterne til maskinen, er det rimeligt nemt at gå til. Det sværeste er, at finde de rigtige spændinger og det er et forarbejde de fleste gerne vil springe over, selvom det kun tager ti minutter. Opskrifterne regner du selv ud ret hurtigt, hvis bare du har målene på det du vil lave. En enkel maskine er bedst at starte på og den kan sikkert finds på DBA. Du kan strikke en sweaters på en aften, når du har lært maskinen at kende. Mine erfaringer.... Sniffer
green 826 3200 01-12-2005 14:46 Du kan også bruge tyndt uldgarn, bomuld er for fast, og giver kun problemer. Green
Ulla P 4 4900 27-06-2006 08:29 Jeg vil da gerne vide, om og i så fald hvor man kan købe nye strikkemaskiner. Jeg skal ikke ha´ en "fancy" én - ;-) Tag udgangspunkt i dig selv - Respekter, at andre tager udgangspunkt i sig selv- Annonce
Sniffer 1647 4440 27-06-2006 17:21 Citat fra Ulla PJeg vil da gerne vide, om og i så fald hvor man kan købe nye strikkemaskiner. Jeg skal ikke ha´ en "fancy" én - ;-) hej Ulla....Jeg tror slet ikke du kan købe en ny der ikke er "fancy",men ellers købes de hos symaskineforhandlere. Sniffer
Ulla P 4 4900 27-06-2006 17:36 Tusind tak. Jeg skal se på en Brother 820 i morgen - brugt.Jeg har indtryk af, at det er en pertentlig dame, der er sælger - så standen tror jeg på er OK. Og hvis jeg så ikke kan finde ud af at bruge den, kan jeg sikkert sælge den igen. ;-) Tag udgangspunkt i dig selv - Respekter, at andre tager udgangspunkt i sig selv-
Sniffer 1647 4440 27-06-2006 17:39 Du finder sagtens ud af det, hvis der er brugsforvirring med - ellers find en anden MED brugsanvisning.. Sniffer
Ulla P 4 4900 27-06-2006 17:44 Der er (så vidt jeg er orienteret) "det hele" med og lidt til. Men jeg har dit råd med i bevidstheden, når jeg skal kigge. ;-) Tak igen ;-) Tag udgangspunkt i dig selv - Respekter, at andre tager udgangspunkt i sig selv-
karen 1 9430 07-11-2006 12:55 Er der nogen der ved lidt om, hvad de forskellige maskiner kan? Jeg har en hel masse spørgsmål! Hvad er forskellen på de softwarestyrede og de gamle med hulkort? Jeg vil gerne kunne strikke et motiv i det ene hjørne når resten er ensfarvet. Jeg vil også gerne kunne strikke mønstre, som gentages igen og igen. Endelig vil jeg også gerne kunne strikke fx. et navn midt på. Jeg vil gerne bruge både tyndt uldgarn, og rigtig tykt garn (acrylblandinger) - er der nogle maskiner, som er bedre end andre til de forskellige typer garn? Kan alle maskiner strikke lige bredt? Hvad er min./max. bredden? Jeg vil gerne kunne strikke i hvert fald 1 m i bredden. Jeg håber, der er nogen, der vil hjælpe mig - også gerne bare med nogle af spørgsmålene! Hilsen Karen.