Bredbånd u. tlf

Der må være andre som mig der ikke har fastnet og ikke har kabel, men som gerne vil have bredbånd. Er der nogen der har undersøgt hvad der så er den billigste løsning? Jeg vil absolut minimum have 256 forbindelse.

Mvh

Kasper
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bor et sted hvor der er et lokalt trådløst netværk kan du få en god forbindelse, men der vil normalt være en startomkostning på op mod 3000 kr.

Ellers kan du ikke få en brugbar forbindelse til en fornuftig pris, mobil internet er alt for dyr til daglig brug.

Hilsen Aksel
Har du ikke fastnetabonnement, eller har du ikke telefonkabel til huset?

Hvis det er det første tilbyder Cybercity ADSL de steder, hvor de selv har udstyr på centralerne. Du kan teste her, om det kan lade sig gøre.

Hvis du "mangler" kablet havde Sonofon et trådløst bredbåndsprodukt, men jeg ved ikke, om det stadig findes - det ser ud til, at Cybercity har overtaget deres internet-del. Under alle omstændigheder var det ret dyrt.
Min computer er gået helt ned. Når man tænder for den begynder straks et lydsignal, der lyder som en lastbil der bakker - og den rokker sig ikke ud af flækken! På skærmen sker der absolut ingenting.
Er det noget der kan rapareres, eller kan det ikke svare sig?
Bouble.... Er du sikker på du ikke bor et sted hvor du kan "snylte" på andres dumhed...

Nemlig den at de ikke har lukket for deres trådløse net. Det er ganske gratis. Hvis du bor i et tætbefolket område som århus skulle der være gode chancher.

Her på matriklen har jeg 3 åbne net (jeg har mit eget net og snylter ikke), men hvis jeg ikke havde gratis hjemmearb. plads, ja så snyltede jeg på mine naboers net.

Du kan checke andres net med programmet netstumbler og et trådløst netkort.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
PeterR: Jeg vil tro, det er ulovligt at stjæle andres båndbredde, men selv hvis det ikke er, så er det da i hvert fald dårlig moral at udnytte andres dumhed/uvidenhed på den måde. Man låner jo heller ikke naboens bil, selvom han glemmer nøglen i låsen!
Annonce
Det ved jeg skam godt, han efterlyste det billigste og det ER det billigste.

Thom P.

Hvis du bare ved lidt om trådløst net vil du også vide at hvis i er 2 husstande med 2 unavngivne trådløse accesspoints, ja så sker det af naturens vej at du faktisk ikke ved om det er naboens eller din egen opkobling du kører på :roll: sådan er det bare, og allerede her gør man jo så noget ulovligt uden at man ved det. Tankevækkende,

Mit indlæg var faktisk en provokation til alle dem i det danske land der ikke tænker sig om og bare køber et accesspoint i Bilka og klister det op.

De skifter hverken passwords i deres routere eller navne / keys i deres points.

Det irriterer mit øje når man til dagligt arbejder med IT sikkerhed.

Men jeg holder stadig på at hvis jeg var fattig studerende, boede i nærheden af eks. en Mc. Donalds eller lign. så skulle der ikke gå mange sekunder før jeg havde en retningsbestemt antenne oppe, og brugte deres net lige som alle mulige andre. Men du kan selvfølgelig ikke se af mit søvnige indlæg at det var det jeg tænkte på.

Jeg svarer gerne på spørgsmål fra andre ang. sikkerhed og trådløs hvis i er i uføre. Jeg ved da lidt om det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ok, jeg syntes nok bare, der manglede den belærende "men husk, at det er noget snavs" :wink:

Nå, men jeg har lige fået sat min egen trådløse router/accesspoint op, og selvom jeg har sat den op med WEP er jeg sikker på, at jeg snart stiller et par dumme spørgsmål herinde, så dem må du godt holde øje med :wink:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis