HJÆLP!!!

Hej..

Håber i kan hjælpe lidt på mine dårlige nerver :?

Vores bil (Pegeout 306 1995) er gået i stykker (selvforskyldt) og nu er jeg lidt i tvivl om hvor slemt det egentlig er !!

Vi havde desværre bilen op "hænge" på en fortovskant og det lyder som om, det er udstødningen det er galt med - det larmer voldsomt meget. Når man kigger under bilen, kan man se at det er helt inde under bilen der er et "rør" der er slået fra en sølvtingest der sidder midt under bilen.. Min teori er at det er katalysatoren der er sølvtingesten, og det er så det "rør" foran katalysatoren der er slået af.. Min frygt er nu om katalysatoren måske skal skiftes, eller man bare kan sætte et nyt "rør" på og svejse det fast.. Er der nogen der ved om det overhovedet er katalysatoren den der sølvtingest i midten....
Er ikke engang sikker på om noget af det her giver mening, men hvis der er nogen der har den fjerneste ide om det 1000 kr eller 10000 kr vi snakker om i rep. er input meget velkommen..

På forhånd tak...

Lisa
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som om du selv har stillet diagnosen. Og formentlig kan din mekaniker lynhurtigt svejse den og så er det det.....

Men enten har du hængt "godt og grundigt" eller meget uheldigt på den kant - eller også er udstødningen godt slidt.

Til info er min svejset to gange omkring katalysatoren - og står nu til udskiftning næste gang :-(

Mvh.

Jan R.
Det lyder heldigvis mere positivt end jeg turde håbe på.. Jeg har bare fået oplyst at man ikke må svejse ved en katalysator, er det når det er selve katalysatoren der er itu??

Udstødningen skulle ikke være helt dårlig, den er lige gået gennem syn.. troede bare ved fejltagelse 306'ren var en flyvemaskine der let kune køre ud fra mudderplads, på cykelsti og derefter over fortovskant ned på vejen BANG!! (glemte at slå landingsstellet ud) :lol:

God weekend

Lisa
det er garanteret bare forrøret der er knækket (den del af udstødningen der går fra motoren og ned til katalysatoren). Et nyt koster 500-700 kr vil jeg tro, og så lige lidt arbejdsløn.

mvh jan
Citat fra Antihåndværkeren

Hej..

Håber i kan hjælpe lidt på mine dårlige nerver :?

Vores bil (Pegeout 306 1995) er gået i stykker (selvforskyldt) og nu er jeg lidt i tvivl om hvor slemt det egentlig er !!

Vi havde desværre bilen op "hænge" på en fortovskant og det lyder som om, det er udstødningen det er galt med - det larmer voldsomt meget. Når man kigger under bilen, kan man se at det er helt inde under bilen der er et "rør" der er slået fra en sølvtingest der sidder midt under bilen.. Min teori er at det er katalysatoren der er sølvtingesten, og det er så det "rør" foran katalysatoren der er slået af.. Min frygt er nu om katalysatoren måske skal skiftes, eller man bare kan sætte et nyt "rør" på og svejse det fast.. Er der nogen der ved om det overhovedet er katalysatoren den der sølvtingest i midten....
Er ikke engang sikker på om noget af det her giver mening, men hvis der er nogen der har den fjerneste ide om det 1000 kr eller 10000 kr vi snakker om i rep. er input meget velkommen..

På forhånd tak...

Lisa


hvis du er rigtig heldig, er det bare rørene der er slået fra hinanden.
og som du selv skriver, specielt hvis din udstødning er af nyere dato og endnu ikke rustet sammen :wink:

hvis du er uheldig så er det dit kat der er rykket i stykker. og der kan det nok ikke svare sig at renovere på den, da indmaden ka ha taget skade, og de er de ikke glade for i synshallen cry

det kan også "bare" være mellem potten, og de er jo en del billigere end en kat, de fleste biler (nyere) har 3 potter , forrest din Kat, derefter en mellempotte og bagerst lydpotten.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis