Citat fra gbn
Jeg har nu skiftet tændrør ( de var dyre 89 kr/stk hos Høyer Autodele), og den går nu meget bedre, men jeg er ikke sikker på at fejlen er helt væk. Det ene af de gamle tændrør var helt sort af olie, de andre 3 var tørre men slidt. Men hensyn til kablerne så ser de fine ud, og jeg har prøvet at måle modstanden i dem. I følge Høyer autodele, så må kablerne max have en modstand på 12 kohm og jeg målte dem til 4-5 kohm, så de er vel i orden? Men hvad er årsagen til at et af de gamle tændrør var sort af olie?
Det er som om den går lidt ujævnt en gang imellem i tomgang, jeg kan mærke det på motorblokken.
Jeg ved ikke rigtigt om der sidder et filter et eller andet sted?
er der ike noget med at Ford kører med en "speciel" type tændrør ?? har en kollega der kører escort dog en nyere udgave, og jeg ka huske han pev gevaldigt over prisen på tændrør :wink:
kabler kan have en periodisk fejl som gør at den ikke tænder ordentligt på et tændrør, så det er nok nærmere sod og benzin du ka se på det "dårlige" tændrør, jeg har selv haft et problem der ku minde om dit, bare på min Golf 2 , 1,8i. og der skiftede jeg både tændrør+ kabler+ rotor og rotor dæksel, og det blev en helt anden bil at køre i.
om det så var nødvendigt at skifte tændrør ka så diskuteres, jeg har ihvertfald gemt de gamle til en "dårlig" dag :wink:
så hvis jeg var dig, ville jeg som et minimum skifte kabler.
du kan også hive dit dæksel af og se hvordan det ser ud inde i, der skal kun en meget lille dårlig forbindelse til at give dårlig motorgang og benzin økonomi.