Værelse i kælder

Hej LDS'ere.

Jeg skal i gang med at lave et værele i min kælder. Men jeg kunne godt tænke mig at lægge noget isolerende materiale på kældergulvet, hvorefter der skal lægges gulvtæppe på.

Jeg har hørt om et eller andet materiale - en slags hård isolerende byggeplade, som er lavet som et alternativ til de gammeldags bløde masonitplader. Er der nogen der ved hvad det hedder, eller er der nogen der har et bedre alternativ ?????

På forhånd tak

Mvh.
Mugge
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...........mon ikke det er de grønne plader som kan købes i jem og fix du tænker på , mkin nabo har lagt nogle ud på deres kældergulm men ved ikke om der er lagt trægulv eller tæppe ovenpå

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Vi har lavet et værelse i en kælder. Nederst med flamingo og så bræddegulv på. Flamingo er jo ikke ret tykt, men isolerer meget mere end rockwool. Du kan vel bare lægge spånplade eller krydsfiner på, jeg ved ikke hvad der er billigst.
Hilsen Gokke
Ikke for at lyde som kloge-Åge, men lad os bare slå fast at flamingo, eller ekstruderet polystyren som det retteligt hedder, ikke isolerer bedre end Rockwool. Begge typer isolering fås til forskellige formål med lambda værdier typisk mellem 0,036 og 0,050.

Mvh. Thomas

Mvh. Thomas
Annonce
Hej Mugge.

Jeg har selv lagt gulvtæppe i kælderen og har med succes brugt "de der grønne plader" som du kan købe i enhver tæppeforretning. De er nemme at håndtere, er lavet af et ikke forurenende materiale og er oven i købet billige - ca 40 kr. m2. Derudover lader de gulvet "ånde" så der ikke samler sig fugt, som der kan gøre under flamingoplader.

God fornøjelse!

Venlig hilsen

Marianne
Jeg har nok udtrykt mig uklart. Fagkundskaben (min mand smile ) oplyser at vi har lagt 2,5 cm flamingo og det skulle isolere lige så meget som 5 cm Rockwool. Derfor er flamingoen en fordel, hvis der ikke er så meget plads. Med venlig hilsen Gokke
det er nok også lidt næmre at ligge gulv på flamingo ind det er på Rockwool....

Hjælp til at bage, eller mangler du en opskrift. Så prøv www.hindbersnitten.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis