Isolering af redskabsrum i træcarport

Jeg har et redskabsrum i en træcarport fra starten af 90´erne. Dette vil jeg gerne have isoleret så det bliver frostfrit.

Carporten er bygget af følgende materialer:
100x100 mm impr. stolper, 45x120 høvlede remme, 45x95 mm høvlede spær, 47x100 mm høvlede revler, 16x100 mm impr. beklædningsbrædder, 25x150mm sternbrædder samt PVC trapetzplader. Gulvet består af SF-sten der ikke slutter helt til beklædningsbrædderne. Alt er i god stand.

Jeg forventer at der bla. skal lægges isolering under aget hvorfor der skal laves nogle vinduer således at dagslyset kan komme ind.

Hvilke materialer anbefales samt hvad skal der gøres (specielt omkring taget)?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har et redskabsrum i en træcarport fra starten... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En varmekilde til dit udhus kunne være din dybfryser!!!

Jeg har en garage med uisoleret tag (eternit) men væggene er isoleret med 100mm rockwool.
Faktisk kan en superlavenergi fryser på 240l holde et rum på 3,5m2 stort set frostfrit, selv ved temperaturer under -5/-10 °C.

Samtidigt kan du spare meget på elregningen til fryseren om vinteren, da dybfryseren kun skal afkøle fra garagetemperatur til -21°C.

Ganske vist advares der på de fleste frysere mod at placere fryseren i rum med mindre end +5°C. Dette er dog ikke et reelt problem.

mvh JSJ

Mvh Jan Steen
Hej.

Meget smart trick, med den fryser.

Hvis du stiller din fryser ud om vinteren, skal du vel tage den ind om sommeren.

Eller bruger den givetvis for meget strøm om dagen?

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis