HJEMMEBYGGET GOCART MED GRÆSLÅMASKINMOTOR

JEG HAR EN GOKART JEG HAR FUNDET OGSÅ HAR JEG EN GAMMEL MOTOR JEG VIL SÆTTE PÅ MEN HVORDAN KAN MAN FÅ FAT I EN OPSKRIFT TIL DET AF NOGLE ENKLE DELE JEG TÆNKE PÅ AT LIGGE MOTOREN OM PÅ SIDEN MED UDSTØDNINGEN OPAD SÅ OLIEN BLIVER HVOR DEN SKAL OG SÅ ER DER ET HUL VED AKSLEN DER KAN JEG SÆTTE ET LILLE CYKELHJUL PÅ OGSÅ KAN DEN DRIVE PÅ AKSLEN ER DET MULIGT AT GØRE DETTE PÅ EN ANDEN MÅDE HJÆLLLLPPP!!!!!!!!!!

mvh. John
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Baune

Rolig rolig. Hvis du starter med at fortælle mere om hvilken motor du har fundet. og gerne lidt mere om carten også. Meget gerne med nogle billeder, de siger jo meget mere end ord...

Motoren tror jeg er en plæneklipper motor med en lodret aksel, altså en motor fra en rotor klipper. Disse motorer findes i 2 takt og i 4 takt. En 2 takter har ikke olie i bundkaret, men kræver olieblandet benzin. ¤ takteren har olie i bundkaret og her kan man ikke bare lige vende motoren om på siden. Hvis du gør det vil der ikke komme olie rundt i det system der smører de bevægelige dele. 4 takts motoren er den mest udbredte type til plænklippere, fx. Honda og Bridge&Straton. Om der også er lavet 2 taktere hos disse fabrikanter ved jeg ikke..

Så først fortæl lidt mere, og helst billeder.

Og gerne lidt omhvor simpelt det skal være... Hvad med bremsere ???

MVH Njord
Hørte forleden, at det man ved mindst om, er det som det er lettest at give råd omkring --- men spørger alligevel forsigtigt: Hva' med kobling ---altså du ville sætte et tandhjul på aksen , og så en kæde--og så til et eksisterende tandhjul?? ---eller skubber du bare ????

Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

ok men kan man så godt putte olien i på benzinen hvios det er 4takt jeg har prøvet min motor kører fint på siden og jeg tror det er en 4takt den har et stempel
MEN BILLEDER KOMMER I DAG ELLER HER SNARt

mvh. John
OK

Så tror jeg det er tid til noget grundlæggende motor lære.

Se lige her for at se hvordan de to motor typer arbejder.
http://www.fin-kloeve-lassen.dk/Motorl%E6re.htm

At en firtakter kan køre med olie i benzinen er at betrakte som en ekstra forurening. Olien tjener ikke noget formål her og smører ikke krumtappen og legerne under stemplet. Benzin/luft blandingen på en frtakter komme rikke under stemplet overhovedet. Så i din test har du enten haft motor olien i bunkaret endnu. Eller hvis den var tappet af udnyttet at motoren fortsat havde olie i de bevægelige dele.

MVH Njord
få fat i en gammel 2takt knallert motor med centrifugalkobling.
Det er meget nemmere.

Ja en 4takt motor kan godt køre uden olie,
men levetiden måles i minutter!

Mvh Thomas

PS har selv erfaret at Jyske ambasade funtionære ikke kan lide Storm P
biler på offenlig vej.

Mvh Thomas

Annonce
jeg har fået fat i en gammel Peugeot 103 knallertmotor

mvh. John
MEN KAN DEN STARTE MED PEDAL-KRÆFT det har jo været fra en gammel knallert MENNNNN..... KAN DEN STARTE UDEN DET ELECTRISKE

mvh. John
Citat fra baune88

det har jo været fra en gammel knallert

Hvad så Baune, har du fået lavet dig en gocart ?

Jeg vil klart anbefale dig at bruge en 4 takts plæneklipper motor, den der Peugeot 103 motor er der ikke meget bundtræk i + at der skal olie i benzinen! Snup en motor fra en cyllinder græsklipper, dvs. hvor akslen vender ud af siden på motoren. Den mest simple måde at lave en "kobling" på, at bare at bruge samme princip som det der bruges på pæneklipperen, altså hvor kileremmen bare løsnes og strammes. Mere eksotiske løsninger kan også laves :lol:

Det der gocart stel som du har, har du nogle billeder af det ?

Jeg har indsat et billede som idéoplæg, hvis du skulle få den tanke at lave det hele selv biggrin

Mere info kan findes her :

http://www.bocart.dk/motorbocarts.htm

Thomas
har fundet ud af hvordan en plæneklipper kan fungere på siden jeg har sat en forlænger på det benzin rør der går ind i karburatoren og så satte jeg benzin tanken med benzinlåget opad så den for den rigtige benzin og motorens topstykke vender opad og så fandt jeg en gammel kobling med indbygget remskive fra en gammel peugot og satte på nede ved akslen med den originale skrue og jeg har fundet mig en kilerem så skal jeg bare have et stel
og den har et knallert udstødning der kommer billeder i morgen HUSK
AT KOMME 25 procent olie i benzinen gerne madolie og så bliver den smurt i motoren husk at tømme oliekaret da den blir smurt i gennem benzinen

mvh. John
vil godt prøve om laver en off road gokart med bil moter. men skal ha lidt hjælp til det. (kan godt bruge en tegning)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis