Radiatorer på 1. Sal

Hej!

Jeg er godt i gang med mit "projekt 1. Sal" og skal nu til at placere radiatorer. Jeg har 3 rum og en opgang. 2 rum på 12m2, 1 rum på 9m2 og gangarealet på 18m2. Alle rummene har skråvæg.
Mit spørgsmål er nu hvor mange Watt radiatorerne skal være på og om det er nok med en enkelt radiator i de 3 af rummene og 2 i gangen.
Derudover er jeg lidt i tvivl om jeg skal vælge lavkonvektion radiatorer fra Rio eller jeg bare skal vælge en langt billigere lav dobbeltradiator, der bare er lidt længere.
Er der nogen der har nogle erfaringer i dette.

Med venlig hilsen

Michael
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er selv igang med at udnytte min 1. sal (er næsten færdig). Jeg har totalt 44 m2 i to rum.

Fyringsæsonen er jo igang og min erfaring viser mig, at du roligt kan halvere ydelsen på radiatorerne. Hvis jeg skulle vælge om, så havde jeg valgt radiatorer, der har opgivet at kunne opvarmen 20-25m2.

Der kommer meget varme fra min stueetage, så med mindre du har isoleret etageadskillelsen enormt godt (inkl. trappe-"hullet") eller har sparet på isoleringen på selve 1. salen, så skal radiatorerne der ikke tilføre særligt meget energi.

Hvilken type du skal vælge er vel også en smagssag.

På f.eks. lavpris-vvs.dk, er der ved alle radiatorer opgivet ca. antalt m2 de kan opvarme.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Regn med 75 watt pr m2 hvis det er et normalt isoleret hus. Hvordan radiatorten så er udformet er ligegyldigt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg vil regne med de 75 w pr m2, men dropper en af de radiatorer jeg havde regnet med og sætte ydelsen lidt op på en anden.

Med venlig hilsen

Michael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis