Bizarre "feriefornøjelser"

Jeg har her opsat min første kampestensmur, så håber jeg det holder.

Mvh. Birger

P.S. Alt arbejder er "by hand" :twisted:

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må hjertens gerne komme og øve dig videre her, Birger :wink: (hvis du selv tager sten med :lol: ).

Det ser da ikke helt tosset ud (og hun ser straks en masse stenplanter for sig).
Flot arbejde!

Går selv og spekulerer på et tilsvarende projekt. Kunne du evt. skrive et par ord om, hvad der skulle til? (hvor fik du stenene fra, hvor meget gav du for sten/transport, var der nogle bestemte vejledninger du fulgte, ...?)
Det ser fint ud, men umiddelbart tror jeg at nogle af dine sten er for små

Hilsen Aksel
Citat fra Zephirine

Du må hjertens gerne komme og øve dig videre her, Birger :wink: (hvis du selv tager sten med :lol: ).

Det ser da ikke helt tosset ud (og hun ser straks en masse stenplanter for sig).

Hejsa Zep!
Ideen er da god, men bliver det ikk' lidt pebret med transporten?

Mvh. Birger

www.baekhus.dk
Citat fra majkat

Flot arbejde!

Går selv og spekulerer på et tilsvarende projekt. Kunne du evt. skrive et par ord om, hvad der skulle til? (hvor fik du stenene fra, hvor meget gav du for sten/transport, var der nogle bestemte vejledninger du fulgte, ...?)

HejsaMajkat!

det var meget enkelt at skaffe stenene, da de lå inde i huset, inden jeg gravede ud til gulvvarme, og dem der manglede kunne jeg hente gratis på de omkringliggende marker. Men, jeg ved ikke hvad det koster der hvor du bor, men på Samsø er prisen Kr. 160,- pr. ton + lev. +moms.

Jeg lavede en "galge" til at sætte stenene efter, med et smig på 17 cm pr. m. (målet er oplyst af en brolægger) gravede så en rende, 5 cm dybere end færdig tærren, og løsnede jorden i et spadestiks dybde. Sætter så alle "bundstenene" først, samtidig med at jorden bliver komprimeret hele vejen omkring de enkelte sten. Og, fortsætter med at bygge hele muren op, men det er utrolig vigtigt hele tiden at få jord bag stenene, og komprimere kontinuerligt, da man ikke kan sætte flere sten på engang.
Skal jeg beskrive hele proceduren, er jeg gået på pension inden, da jeg ikke skriver så hurtigt.
Er der noget af dette du ikke forstår, så skriv igen, og jeg vilforsøge at gøre mig mere forståelig.

Mvh. Birger

www.baekhus.dk
Annonce
Citat fra akselj

Det ser fint ud, men umiddelbart tror jeg at nogle af dine sten er for små

Hilsen Aksel

Hej Aksel!

Det er muligt du har ret, men, de fleste af stenene er aflange, med den tungeste del af stenen ind i jorden.

Mvh. Birger

P.S. Skulle skramlet styrte, må det jo bare op igen. :roll:

www.baekhus.dk
Det er godt nok flot

Green

Citat fra green

Det er godt nok flot

TAK biggrin

Mvh. Birger

P.S. muren er ca. 25 m lang og i gennemsnit 90cm høj (det stykke over jorden)

www.baekhus.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis