Ombetrækning af 7er stolen

Jeg har arvet 2 gamle stofbetrukne 7er stole, er der nogle der har erfaring
med at ombetrække dem selv?
Hvordan afmonterer man benene, specielt de 4 gummidutter der sidder under sædet?
Hvor kan man købe reservedele til stolen, f. eks. dutter til stolebenene
og den runde plastikskjuler under sædet.?

lissel

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Under det runde plastikdæksel (vip den forsigtigt af med en skruetrækker), er der 4 skruer, som bare skal ud, og så går hele understellet af. Gummidutterne er der bare til at støtte.

Reservedele kan købes hos fabrikken i Allerød, men det koster det blege.

Inde i armlænet er der en metalplade som er vateret og betrukket.

Stoffet under sædet og bag på ryggen er sat fast med hæfteklammer, og stoffet foran er syet fast med ombukning = håndsyning. Hvis man ikke har prøvet at gøre det før er det lidt svært at lave pænt.

Green

Jeg ved godt at jeres indlæg er ved at være nogle år gamle, men nu sidder jeg i den situation hvor jeg har arvet 12 7'ers tole. De er polstrede og det skal jeg have af. Jeg er allerede godt på vej, men skumgummi og lim sidder sindsygt godt fast så mine fingre snart er hudløsesad er der nogle der har nogle gode metoder eller ideer som evt. kan opløse lim. Eller er det simpelthen bare mere knofedt der skal til. Stolene skal males af en maler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
nogle limtyper bliver bløde af alm. 95% husholdningssprit.. prøv et sted hvor du ikke kan lave skade... og udenfor... ellers bliver du skæv..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Desværre er mit råd efter 4 stole - knofedt og en svanehals!
Der skal nok også spartles en del hvis du vil have en pæn malet overflade

Green

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også