Beværelsessensor -øv hvor finder jeg det rigtige

Er der nogle som kan hjælpe mig med at finde en bevægelsessensor hvor jeg kan "tvangs åbne" ledningen ved at slukke og tænde lige efter hinanden ? Jeg har tidligere haft en hvor den kørte automatisk når jeg tændte den, men hvis jeg slukkede og tændte igen inden for 5 min, så forblev lyset tændt, indtil jeg slukkede igen. Når lyset (strømmen til sensoren) havde været afbrudt i 15 sekunder, og man tændte igen kørte den på automatis drift.

Det er fed nok at man har en sensor på, men til tider vil man gerne have konstant lys på.. især når dette handler om lyset på min teresse..

Hjælp mig

Thomas G

Hellere være optimist og tage fejl en gang i mellem, end at være pissemist og altid ha ret.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ER det ikke bare, at lade afbryderen gå direkte til lampen. Jeg ser da ikke megen mening i, at have en afbryder foran sensoren??? I min verden ville det normalt betyde, at lyset aldrig tændte, når jeg havde brug for det--- fordi jeg havde slukket på kontakten. (Hvis det var på terrassen jeg havde problemet, er det jo bare, at sætte sensoren på max tid, og inden for den tid skåle ---eller løfte kaffekoppen)

Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hej thomas.

Det er simpelt at lave konstant lys med bevægelselssensor.
Der skal monteres en afbryder mellem fasen og tændledningen(den ledning der går ud til lamperne), så kan du tænde lyset konstant.

hilsen KimK
Sensorne fra JO-EL har den funktion du efterlyser.
Tak for svar, jeg vil nu forsøge at finde et JO-EL sensor.. Den jeg havde købt var en Gripo sensor fra Harald, og på www.gripo.dk står der ellers at den skulle kunne det som jeg forventede..

Men jeg har nu også rådført meg med en elektrikker, om hvordan jeg skal lave dette, for jeg vil også gerne have en dæmper monteret så jeg kan have dæmpet lys når den er konstant...

Man tager en dobbelt kontakt, og vender den om for at kunne have fjedre i kontakterne. Den ene vil stå konstant tændt, med en tændledning til Sensoren, og når man klikker afbruder man strømmen. Altså hvis man klikker hurtigt får man konstant lys, klikker man og holder inde i ca 15 sek ( afhængig af sensoren ) går den så på automatisk drift. egentlig kan man ikke slukke for den, men hvornår gør man egentlig det alligevel. Den anden bliver forbundet til en dæmper, som er indsat på fase ledningen mellem sensoren og lamperne, og ved hjælp at en styre fase, vil den anden kontakt fundere som justerings knap...

En anden mulighed kan være at bruge den første kontakt som omskifter, således at den fungere som omskifter mellem sensor og lysdæmper. Denne løsning giver muligheden for at slukke helt for anlæget ved at afbryde fasen til sensoren, samt til lysdæmperen, med til gengæld vil kun en af dine kontakter have en fjeder påvirkning..

Dog tror jeg at jeg vælger løsning nr 2. som også betyder at jeg kan bruge den sensor som jeg allerede har købt.

Tak for hjælpen til alle svarne.

Hellere være optimist og tage fejl en gang i mellem, end at være pissemist og altid ha ret.
Hej

Jeg er ikke sikker på at løsning 1 virker. . . hvis du har en konstant fase på lampen fra sensoren hjælper det vel ikke at sætte en dæmpet fase på mellem sensoren og lampen, vel kun hvis fasen til sensoren er afbrudt.

Hilsen Jørgen H
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis