mætning af filt

Jeg synes vævfylder er pissedyrt.
Kan jeg istedet bruge lim eller en gang billig maling
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Morten.

Du kan desværre ikke nøjes med at bruge lim til at mætte din glasvæv med, grunden er at limen har en anden overflade spænding end din slut maling, så du vil opleve at nogle steder så krakelerer malingen for dig.
Hvis du vælger at bruge en billig maling, så sparer du på bindemidlet, og da det er denne maling som du benytter som bund, tja så risikerer du at væggen bliver mere sart over for stød mm.

Det du kan gøre er at drøje din vævfylder med lim. Du blander vævfylder og lim i forholdet 1:1.
Hvis du bor i nærhenden af en Beck & Jørgensen farvehandler ( Se på nettet ) Så kør der forbi de er meget rimelige med priserne. ( Jeg ved det jeg har arbejdet der smile )

Hilsen
Ida Nielsen
Farvehandler

Venlig Hilsen
Ida Nielsen
Tidl. Farvehandler
Hej Morten B.M.

Du skulle da gerne kunne købe 10 ltr. vævfylder til omkring 200,-
Mange gange er det jo navnet du betaler for, og ikke indholdet.
Vævfylder har den funktion, at den sørger for at filten/glasvæven suger ensartet.
Så hvis du bruger maling til at "mætte" med
bliver det utroligt dyrt.
Prøv evt. paint & Color på Godthåbsvej i KBH.

Colormann

Har købt på tilbud:
Lim til 109kr for 15L
og maling til 149kr for 10L

så jeg prøver med det.
Hej.

Jeg har sat glasVÆV op.
Jeg købte PP mestermaling (Flüggers den bedste til ca 350,- pr 10L, kan kun købes af malere. Jeg er ikke maler men kender en.) i glans 7. (mere tørstof end i glans 5).
Første gang jeg malede dækkede det 90% anden gang jeg malede dækkede det 100%. Jeg brugte hverken tapetklister, vævlim eller noget andet som grunder.

Jeg ved at glasfilt, er lidt mere krævende, men mon ikke man så bare skal male en ekstra gang?

Man kan aldrig ramme helt 10L når man maler, hverken med fylder eller maling.
Så hvis man køber 10L fylder, bruger man kun halvdelen, og så har man en rest tilbage. Det gør man også med maling, og så har man måske 5L tilbage af hver, som man ikke kanbruge til noget. Bruger man kun maling, så bliver det teoretisk billigere, da man ikke får så mange forskellige rester.
Fylder og maling koster NÆSTEN det samme.

Mvh
ThomasB
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også