Svampe til dekoration

Hej Alle

Jeg har her i weekenden været i skoven og finde en masse svampe, men hvad skal jeg gøre ved dem for at bruge dem til juledekoprationer?? Er her nogen gode bud?? Jeg mener at have læst et sted at man skal ligge dem i fryseren for at dræbe alle bakterier, mit eget forslag ville være at spraye dem med hårlak så de holder sig. Men hvad er det rigtige??

/Badeby

Her er billede af en af dem jeg fandt biggrin

Hvis den er der?? Til højre ved den røde snegl.. :x
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fy faen da ---- du har jo taget en bid :o Det er vist rød fluesvamp og den er bare giftig.
Du bør nok holde dig til "træ"svampene, er vist dem man bruger normalt.
Og jeg har ikke en dyt forstand på svampe :wink:

Sniffer  
Jeg har nogle træsvampe også... Men hvad skal jeg da gøre ved dem? Der må da være nogen her der ved det... Hvor giftig er en rødfluesvamp egentlig??? Hvor meget skal der til at gøre skade???


/Badeby :arrow:

Hvis den er der?? Til højre ved den røde snegl.. :x
Du har slet ikke brug for et svar, for jeg tror du allerede er meget dødsyg af den bid du har taget cry cry

Spøg tilside.....den er megagiftig.

Jeg har kun brugt en enkelt slags, ved dog ikke hvad den hedder, men den brugte jeg frisk og den ligner sig selv her 3 år efter.
Så jeg gjorde altså ikke noget :lol:

Sniffer  
....læg dine svampe til tørre et lunt sted med god ventilation , du kan også sætte dem foran brændeovnen i nogle dage ,

nej den røde fluesvamt er ikke dødelig giftig , det er meget værre med hvid og grøn fluesvamp, de er begge dødelige , den røde giver "kun" kraftige mavesmerter og opkast

ikke alle svampe er lige lette at tørre til dekoration og så bliver de noget mindre ved tørring

god jul

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
De færreste fra skovbunden kan tørres, de klasker bare sammen og blir til ingenting....

Men dem der gror på træstammer, som er meget ´faste er fine...

Jeg lægger den i et køligt rum nogle dage, og trækker dem så ind på et varmere sted...

For at få dem monteret i en dekoration, får de et søm så de kan sættes fast i leret, de er jo også flotte at lime på en fin krukke /kurv mv.

Hårlak eller elefanthud bevare farverne godt...

God fornøjelse
kh
Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis