Strøm i en fiat.

Jeg har købt en Fiat Tipo af en nabo til 5000kr, så jeg ved godt at man ikke kan forvente ret meget. Men den er pæn og køre fint.

Mit problem er, at når den er kold, så virker hverken vinduesvisker eller blæser. I det hele taget, så virker intet på højre side hvad strøm angår.
Men når motoren er blevet varm efter ca 10km kørsel, så virker der igen.

Det skal lige siges, at elbagruden sidder på viskerpinden, så den virker heller ikke.

Hvad er fejlen der, og er det til selv at lave????? Det skal laves inden det bliver vinter, for så har jeg virkeligt et problem. sad

du har altid tid til at vente.....
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ikke du kan noget med el skal du have andre folk på, kan du noget med el så er det bare på biblioteket og låne en haynes manual.

Når det er helt dødt er det jo nemt at fejlsøge på.

Jeg har haft fiat Tipo i 5 år fra 150.000 km. til 275.000 km. Fed lille "golf wannabee".

I den periode var der altid minimum 2 el ting der ikke virkede, dette selvom jeg var over den hele tiden.

Italienere og autoelektronik er 2 uforenelige ting.

Af med alle stik og masser af WD 40, en gang om året.

Hvis du nu havde skrevet hvor du bor i din profil, kunne jeg have solgt dig en Haynes for 100 kr. men det gør du ikke, så den bliver på hylden.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Alt hvad du overhovedet kan finde af ledninger. Men det er for at forbygge de sidste år din bil lever, kik på stikkene når du skiller ad, der er sikkert nogle der er blevet brune/sorte. Det er jo en løs forbindelse, du jagter.

Er der et stik der er gået så lad være med at ofre penge på nyt stik, det er vist ikke rentabelt, klip ledningen (kun den der evt. er defekt) på begge sider af stikket og saml ledningen med samlemuffer.

Måske alle relæer også skulle ud en tur. De sidder inden for så her er wd 40 ligemeget.

Gør øvelsen et par gange med adslillese, prøv engang imellem og se om det har hjulpet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Okay, det ser jeg på ved lejlighed. Og det lyder ret simpelt, så selv en uhandigmand som mig kan finde ud af biggrin

du har altid tid til at vente.....
Elboksen der sidder lige til venstre over koblingspedalen er som regel den der laver alt rodet. Hvis du vipper den ned kan du på bagsiden,..altså på den modsatte side af hvor sikringerne sidder,- se alle stikkene går på.
rens dem, skru eventuelt boksen helt af og åbn den og se om der er fugt i den.
Forruden har det med at samle rust i falsen og derved løfte ruden lidt, især slemt hvis der ikke er primet ordentligt da man har sat rude i. prøv evt lige at trykke ruden udaf nede i venstre hjørne.
MHT viskerarmen..så kan den pilles af og renses indeni, kontaktpunktet inden o trække spåner af og ligger sig i de mellemrum der er i "banen" og gør at det "kortslutter"..eller ihverttilfælde ikke virker..
havde selv tipo en årrække og er udlært på FIAT " Fehler in alle teilen "
God fornøjelse med det wink

MVh. Jesper
Annonce
Yep det vigtiske er øjenen når du skal fejlsøge, men det kræver træning. Lækkert med en FIAT mand med i forummet.

Hvor meget har den egentlig kørt ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Den har kørt 288860km ca. Og den kører faktisk fint. Der er bare lige den strømfejl der. Jeg fik at vide igår, at det kunne være fordi at sikringerne irer, og så er der først forbindelse når de bliver varme.

Nu kom jeg igen for sent op til at få set på det. Der er ikke meget ved at sidde og rode med det når det er mørkt, og det er det jo kl 17 sad

Men så når jeg det i weekenden.

Jeg hev brugsforvirringen med ind her til morgen for at se lidt på det, og fandt sikringerne nede ved koblingen, som du også skrev. Så langt så godt :wink:

Lige et andet spørgsmål. Der er ingen bagpotte på. Ham jeg købte den af, rykkede den af, fordi så lød den bedre, øh nå nå. Men har det noget med brændstofsforbruget at gøre, når den mangler, for den sluger godt nok lige rigeligt.

du har altid tid til at vente.....
Den går de der 13-15 km/l hvis det er en 1,6 men er motoren slidt går den mindre pga. manglende kompresion.

www.krogslund.dk er iøvrigt ikke så tosset sted at "pushe" Tipo dele.

Min fejlede intet i lakken mht. rust, den var galvaniseret i 80 % af bilen, men alt hvad der ikke var galvaniseret var totalt væk, plus den havde spist toppakningen, og da gad jeg ikke mere.

Men jeg står da med armen halvt oppe, når der står en flot Tipo 1,6i Abbart model fra efter 93 (km. selvfølgelig under 200.000) og den så går for 4000-6000 kr. på bilauktionen i ringsted. Jeg syntes stadig det er en fed lille bil.

Det eneste de unge drenge har at brokke sig over med biler er forsikringen, sandelig ikke brugtpriserne.

Og fejlen, ja sikringer OG stik samlinger, som jeg før skrev, kik efter brune farver i plasticen der viser at noget her har været varmt. Men det ses nu oftest på biler der ikke egner sig til kørelys.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Okay, jeg må se om jeg kan komme op mens det er lyst og se på det.
hvis jeg nu vil skifte en bagskærm. Er det så bare 4 skruer der skal af??
Det ser sådan ud.

du har altid tid til at vente.....
hej !
min fiat punto fra 2006 har idag givet mig hovedpine! jeg kommer kørende og så lige pludselig sætter servoen ud, og rattet er stift som et brædt! - det siger selv selv det er en farlig situation - heldigvis var jeg på en p-plads . Jeg kører konsekvent med city servoen aktiveret - det skal nævnes at det samme skete et par timer senere - heldigvis også i en rimelig ufarlig situation.
er der nogen af jer der kender noget til dette ? - har hovedpine af at tænke på hvor dyrt det ..måske bliver..jeg er en ikke handy kvinde, så det bliver et værskstedsprojekt.
Hvad sker der dog?
tak for svar
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis