Klistrende maling

Hej

Da jeg købte mit hus for 2½ år siden gik jeg i gang med at fjerne tapet og sætte glasvæv og -filt op. Derefter skulle der males, og her valgte jeg efter anbefaling at bruge Sigma, da det skulle være en god maling til en relativt billig penge.

Jeg fik dog efterfølgende det problem, at jeg ikke kan stille noget op ad mine vægge, da malingen klistrer til genstanden. Dette skete også ½ år efter, at jeg havde malet. sad

Det var sgu ret irriterende, så da jeg skulle male børneværelse for et par måneder siden valgte jeg at købe et mærkeprodukt (Dyrups), i håbet om at undgå problemet.

Jeg har så netop måtte konstatere, at vores puslebord har stået op af væggen, og da jeg hev det ud, fulgte malingen med, så jeg nu har en pæn plamage med direkte adgang til glasvævet. :evil: Jeg kan ikke huske præcis hvornår, jeg satte bordet op, men det har været 14 dage - 1 måned efter at jeg malede færdigt.

Kan det virkelig passe, at almindelig vægmaling opfører sig på den måde, eller gør jeg noget galt?

PS. Jeg maler med glans 10, hvis det skulle have nogen betydning
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hele min lejlighed er malet med Sigma glans 10.
Og jeg har ikke gjort noget nær dine erfaringer. Jeg syntes det var en rigtig lækker maling, og jeg tror der er mange, der vil klassificere den som et mærkevareprodukt.

Enten er der noget galt med malingen eller med underlaget. Når du har problemet med to forskellige malinger, må jeg sige at jeg tror der er noget galt med underlaget.

Hvad det er kan jeg ikke sige.
Har du selv sat filten op, og hvordan??
Jeg har lige stået og dampet malet tapet af i min lejlighed. Og når der kommer damp på malingen så bliver den som tynd gumme der er lige til at tage af. Måske er det fordi der er fugt i væggen...bare et gæt :?
Min kæreste brugte Sigma maling i hans gamle lejlighed. Det er nu 3 år siden og han brokker sig stadig over kvaliteten, men da andre jo har haft gode erfaringer med det er nok væggen7underlaget den er gal med

held og lykke med det
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
...........jeg hælder til den teori at det er stoffer fra filt/væv der blødgør malingen .
har prøvet noget lignende på miljøvæv/profideco, hvor blødgører fra væv gjorde malingen blød ,
den samme maling volder ikke problemer på andet filt og væv ,
så derfor teorien

træls

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Ja, jeg har selv sat filten op efter at have fjernet tapet og spartlet de værste uligheder ud (ikke fuldspartling). Så en tur med microdisperseren (det blå klistrede stads) og dernæst op med glasvæv/-filt og så kridering. Såvel vævlim, væv som kridering er købt hos Beckmanns. Derefter 2 gange maling og det med både Sigma og Dyrups.

Huset er et murstenshus fra 1950, som ifølge bygningssagkyndig ikke skulle have nogle problemer med fugt, bortset fra et enkelt lille sted i kælderen (men jeg er ikke nået længere end til at male i stueetagen samt på 1. sal).

Jeg mener faktisk, at jeg har grebet processen an, som jeg skulle, men der kan jo godt være noget jeg har glemt/overset. Giver ovenstående nogle idéer om, hvad jeg kan have gjort galt?
Desværre...jeg er totalt blank sad
Det lyder underligt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hejsa...

Det som du "stiller" op ad væggen som klistre - Er det også ting som er malet med plastikmaling?

Jeg kan huske fænomenet fra min tid som farvehandler. Der var dengang nogle typer plastikmaling som ikke egnede sig til at bruge på flader som skulle lukke sammen - f.eks vinduer - hvor fladerne lukker tæt sammen.

Om der stadig er sådanne nogle produkter ved jeg ikke - men måske kan det være derfor....

Hejho
Hej alle jer derude

Dette fænomen er ikke unormalt, når der vælges maling med højere glanstrin end 5.

Hejho er inde på noget af det rigtige.

Jo højere glanstrin en acrylmaling har, desto mere acrylat indeholder det,
desto mere thermoplastisk bliver det.

Hvis vi så forestiller, os at vi hænger noget på væggen, der også er lavet af plastik, f.eks. laminat eller vinyl, så vil det samarbejde, således at laminaten/vinylen vil blødgøre acrylen.
Det sker så det, at det til sidst vil hænge sammen.
Fænomenet er nok mere kendt fra lodrette flader, f.eks. vindueskarme, reoler, borde og stole.

Af samme grund bruger jeg kun olimaling til alle vandrette overflader.

Colormann
Hejho: ting, som har klistret til væggen udover føromtalte puslebord (som jeg ikke lige kan lure om er lakeret), er en dør, en alu-billederamme samt ledninger fra CD til forstærker.

colorman: det er jeg sgu ked af at høre, da jeg netop valgte glans 10 for at gøre væggene lidt mere slidstærke.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også