køkkenelementer direkte på flydende-gulv

Jeg har et spørgsmål ang. placering af køkkenelementer direkte på flydende-gulv. Da jeg gerne vil have mulighed for at skifte køkkenet engang uden at skulle skifte gulv samtidigt, vil jeg gerne lægge (flydende)gulv ind under køkkenelementer. Jeg har forhørt mig forskellige steder og fået forskellige svar. Nogle fraråder det, da det låser gulvet for meget (hvd. sageligt gulvsælgere). Andre (hvd.sageligt håndværkere)siger at det ikke betyder noget, gulvet skal nok arb. det som det behøver. Og at det derfor sagten kan lade sig gøre... Hvem har ret?

Ps. så drejer det sig om ca. 40 kvm gulv i alt (køkkenalrum), 5 lave elementer og tre skabe.
Jeg har et spørgsmål ang. placering af... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra caprino

Jeg tager alle indlæggene til efterretning... Men jer der taler imod det - er det af bitter erfaring? eller er det fordi I har hørt efter i timen, træ arbejder, må derfor ikke fikseres og husk 8 -10 mm til vægge etc. Det der forvirrer mig lidt, er at mange af de håndværkere, som jeg har spurgt, har sagt; Husk afstanden til vægge, jo større flade jo mere arbejder træet, men at du/jeg sætter mit køkken på trægulvet betyder ikke så meget. De har set det mange gange uden, at det gik galt.


Nu er det ikke for at træde mere i det, men hvorfor gøre lige det modsatte af det der er foreskrevet fra producenterne af produktet?

Jeg er selv ansat som konsulent hos en førende grosist af lamelparket i danmark, og ser mange problemer med hvad du har beskrevet ovenfor.

Hvis gulvet er af fer-not typen der skal limes, kan du være helt sikker på at du vil få problemer hvis køkkenet står ovenpå. Det samme gælder hvis du ikke følger de andre anvisninger om fuger der er beskrevet i monteringsanvisningen der følger med produktet du har købt.

Hvis du har købt gulv med klik system, vil du ikke opleve at guvet går fra hinanden, men at det i stedet begynder at bule.


Jeg har netop forleden dag været på en sag med revner mellem panelerne, jeg desværre måtte afvise, fordi håndværkeren mente at han vidste bedre end producenten af produktet.

Jeg håber ikke at du har taget mit lidt sure opstød for nært - det er bare et godt råd. :lol:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis