Billigt brænde ?

Hej allsammen

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Vi er blevet ejere af en dejlig brændeovn, og nu er jagten på billigt træ gået ind. Problemet er bare at træet skal kunne bruges nu. Er der nogen der har et godt tip til hvor vi kan købe forholdsvist billigt brænde, der ikke først skal ligge op til et år.

Hilsen den sparsommelige

hilsen Wiebke
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bauhaus har normalt billige bure 3 m3 for 1000,-
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Wiebeke.

Du skriver ikke så meget om du selv gidder skove brænde eller du bare vil købe og få leveret.

Hvis du selv vil skove, er det billigst at få et "sakne kort" hos din lokale kommune, så får man typisk et stykke skov man må rydde.
Eller køb nogle rummeter hos skovfogeden, så er træet normalt fældet i rimelige stykker og har for det meste ligget i et år.
Hvis du mere er til købe og få leveret, kan man naturligvis købe hos mange byggemarkeder men priserne er normalt for høje og typisk er det fyr træ som ikke giver så stor varmeeffekt.
Mit råd er at kigge i den blå avis, lej en trailer og hent selv, så får du mest for pengene.
Prøv www.braendselsgaarden.dk

Jeg har lige fået leveret 5 skovrummeter kløvet og ovnklart ask for 2.175,-

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Til Kenneth.

Hvor er det nu lige man sanker i Frederiksberg Kommune? smile

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen

Hvis du ikke lige er så priviligeret at have et stykke af gud grønne natur ved hånden som du kan få et sankekort til, vil jeg foreslå at du går ned i en kælder i en beboelsesejendom og stjæler skillevæge og kælderdøre. Husk at her skal du nok ikke går til lokale kommune og købe et sankekort og gør det helst efter mørkets frembrud.
Annonce
Hvis man bor på frederiksberg og vil sanke, så kan jeg anbefale en tur i zoo smile

Jeg har 2 gange købt billig brænde, som var "knastørt og lige til at fyre med"..da jeg puttede det i ovnen så syede det og der kom saft ud af enderne på træet.

2 gange har jeg ladet mig narre, og i år besluttede jeg at jeg ville købe noget lidt dyrer og kontaktede NRGi ( http://www.nrgi-biobraendsel.dk/ ), og jeg bestilte 2 paller til 2900,- ialt. EG + Ask.. Da jeg fik det kunne jeg godt se at der var over dobbelt så meget som jeg fik de 2 sidste år - selvom jeg har bestilt samme mængde. De andre år har jeg betalt 2000 kr, for 6 skovrummeter (som sikkert kun har været 4 skovrummeter). I år har jeg betalt 2900 for 6 skovrummeter, som svarer til 2,1 rummeter stablet på palle. Forstår i?

Nå men alt i alt, kan det ikke betale sig at købe billigt brænde, de paller jeg fik var stablet så tæt, at der ikke var 5% luft imellem. De andre år kom der en lastbil og hældte et helt læs ud i indkørslen, og det virker som meget mere end når det er på paller, det er sikkert også derfor jeg har troet at der var det jeg havde bestilt.

Man kan hurtigt blive snydt.

Jeg tror at jeg har sparet ca. 1000-1500 kr. ved at købe det dyre brænde istedet for det billige. Samtidig er vores skorstenfejer begyndt at rose os for at vi har en renere skorsten smile Når han kommer undersøger han lige et par stykker af vores brænde, og er det for vådt får vi en skideballe.

En anden ting er at sanke, og det gider jeg overhovedet ikke. Det er ikke særligt meget man sparer hvis man regner kørsel, leje af trailer, slid på maskiner og irritation med. Så hellere bestille vådt brænde som er kløvet, og lad det tørre et års tid.

Mvh
ThomasB
Jeg købte et vognlæs afskær fra Junkers Savværk i Køge og fik det skønneste ovntørret træ fra parketgulve. Staverne skulle kun skæres over på midten, så passede de til ovnen, og så var det dejligt nemt at stable i f.eks. en carport.
Det var billigt, men da det vel er 10 år siden, skal jeg afholde mig fra at oplyse pris.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Ovntørrede bøgeklodser er klar til brug med det samme, da det kun indeholder ca. 16% vand efter tørring. Ovntørrede bøgeklodser er et biprodukt fra gulvindustrien og er frasorterede efter afkapning af færdige parketstave og har en længde på ca. 10 cm.
2 tons koster 2045,- og da det er tørret er det klar til brug med det samme, og man betaler derfor ikke for vandindholdet.
Se priser på www.gorslev.dk
De har også almindeligt brænde.
Hej.

Junckersklodser er sikkert gode hvis ikke man skal fyre over natten, men ellers kunne man købe en palle alm. brænde og 2 tons junckersklodser. Det alm. brænde kan man så bruge til at fyre over natten med.

Mvh
ThomasB
Hej
Nemt og billigt brænde er LOKA træbriketter, har snart prøvet rigtig mange forskellige, Loka er bedst (efter min ringe mening) Købes bl.a. hos Statoil eller kan bestilles til ca. 17oo,- for et ton leveret til døren på palle. Bedre brændværdi fås af petrokoks (160,- for 25 kg i Dk / kun ca 65,- i Tyskland). Angående Thomas som ikke gider sanke-han er jo tydeligvis totalkøbenhavner, så selv 2 potteplanter er en uoverskuelig jungle *S*. En sankeweekend i skoven med familien og madpakken er faktisk særdeles underholdende, ungerne er helt vilde med at hjælpe til - de første 10 minutter.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis