Billigt brænde ?

Hej allsammen

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Vi er blevet ejere af en dejlig brændeovn, og nu er jagten på billigt træ gået ind. Problemet er bare at træet skal kunne bruges nu. Er der nogen der har et godt tip til hvor vi kan købe forholdsvist billigt brænde, der ikke først skal ligge op til et år.

Hilsen den sparsommelige

hilsen Wiebke
Hej allsammen Håber der er nogen der kan hjælpe.... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det eneste rigtige ( hvis man har pladsen ) er en masseovn .. Med en masseovn behøver man ikke tænke over at natfyre, som jeg også er KRAFTIG modstander af... kan sammenlignes med at ryge i en vuggestue... føj... skam jer og tænk på miljøet først... Skal man fyre skal det være med fuld indsprøjtning for at opnå den reneste forbrænding... nå ... En masseovn kræver kun et bål om dagen for at holde en jævn temperatur døgnet rundt og så bliver den ikke glohedende som mange brændeovne man ikke kan være i nærheden af når der fyres... En lille ekstra bonus er også at gran er det bedste at fyre med i en masseovn.. og det har samme brandværdi pr kg som f.eks bøg pga. det høje indhold af harpiks, der virkelig får temperaturen i vejret, med renere forbrænding til følge.. Se f.eks. http://www.fornyetenergi.dk/ hvis det har interesse.. Masseovne er vejen frem
At fyre natten over - eller over night som nogen kalder det - er kun et problem, hvis man lukker af for luften og kvæler forbrændingen. Der findes imidlertid andre måder at forlænge brænde-processen på, f.eks. ved brug af specielle træbriketter som er optimeret til dette. Vi har udgivet en lille artikel om at fyre overnight i brændeovn, som går lidt i dybden med emnet.

"gul og gratis" eller "den blå avis" er steder jeg har fundet leverandører af brænde. Byggemarkeder sælger en helt uhørt dårlig kvalitet (det er VÅDT). Jeg bruger selv dansk brændesalg og er rigtig tilfreds med deres brænde, jeg bruger ovntørret ask og briketter.

Mvh Jens Peter 

Der er flere der nu har spurgt: www.danskbraendesalg.dk
De er begyndt at yde prisgaranti, så det var nok ikke helt forkert at de var billigst :-)
Jeg har lige fået fra dem igen og det er superfint brænde (jeg købte 1 palle ovntørret ask og en palle briketter) - jeg har samtidig spurgt om ovntørret bøg var noget de måske kunne lave, der var svaret muligvis næste sæson. Er der nogen der har erfaring med ovntørret bøg?

Mvh Jens Peter
Billigste sted!! jeg gav ca. 1700 for et pallebur ovnklart eg inkl. levering.

http://www.nordstrom-handel.com/company/da/pejsebr_da.html

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Annonce
Okay, jeg tjekkede faktisk også dem inden jeg bestilte og jeg kan ikke huske prisen, men den var ihvertfald dyrere. Jeg tror også det var dem der fortalte at prisen var steget voldsomt over den sidste måned pga transportpriser der var steget.
Fra Frederiksberg ?

Så har i da ca kun en 1/2 times kørsel til nærmeste statsskov ? :-)

Hvad med at bruge de her spyd, som er beregnet til at sætte stolperne på? Så rådner de ikke. Spydene kan købes i ethvert byggemarked og de skal støbes ned i jorden.

 

Mvh Jens Peter

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis