Forsikring for første gang

Hej

Jeg har lige købt min mors gamle golf 3. 1,8 fra 92.

Jeg skal have lavet min ejen forsikring på den. Jeg er 26år.

Har ikke haft bil før.

Det er sku røv dyrt at få forsikring, men det skal jo til...

1. skal jeg tegne kasko på den?

2. jeg har kigge på nettet og ringet lidt rund. Det bliver nok hos alka, andre forslag til nogle jeg skal ringe til inden jeg siger ja tak.

Der er bare en lille ting ved alka, de skal have 9700 oplyst i tlf, men da jeg kiggede på nettet skal de have 8734. Men det er sku ikke til at genmenskue alle de ting og pis man skal have for at få prisen ned.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Er det fordi du absolut selv vil forsikres. :?:
Hvorfor lader du ikke bilen stå med samme forsikring, altså hos din mor.
Hvis hun betaler vægtafgift og forsikring på den, er det da ikke forbudt at du "låner den".
Du kan jo altid give lidt penge for det. Selvfølgelig ikke lige samme beløb som vægtafgift og forsikring lyder på, -Men nogle "skæve" beløb-.
Så regnestykket alt i alt, går op.
Det er ikke ulovligt, måske en kende umoralsk, men det er jo forsikringsselskaber du er oppe imod.
-Men du bliver jo selvfølgelig aldrig selv elitebilist på den måde-

Har du prøvet GF-forsikring.
Kender en 21 årig mekaniker, som her giver mindre end det du nævner.
(Mekanikere i den aldersgruppe er, efter sigende, de dyreste at forsikre.)
Priserne er bl.a. afhængig af hvad du laver og bopælskommune.

Mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Kommer jo også an på, hvad din selvrisiko er - om du skal have kasko. Det er jo en chance at tage - som alt andet :wink:

Umiddelbart finder jeg ikke prisen helt tosset, når det er en kasko og du er førstegangsbilist.

At bilen er gammel har ret beset ikke meget at sige for prisen - det er den potentielle skade, den kan udrettet.....

Mvh.

Jan R.
@Jan R.

Hvad har det med kasko at gøre ?. Det er da ansvaret der dækker det han kører ind i, kaskoen dækker kun bilen selv ikk'.

Hvis bilen er fra 1992 skal han jo bare køre pænt et par år så er da til en ny med alle de fine brugte biler der er i den årgang/prisklasse.

Nå men jeg kan se at jeg er i mindretal så jeg knapper kaje.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej PeterR. - du har da ret. Men min bemærkning om alderen på bilen var knyttet til forsikringspræmien generelt, ikke kasko.

Min pointe var såmænd blot, at om bilen er fra '92 eller '05 er mindre interessant.

Mvh.

Jan R.
Annonce
Hej.
Jeg han se jeg mangler nogle oplysninger i mit før indlæg.

Bilens værdig er ca 25000-30000


Alka: Ansvar 9700 (tlf). Ansvar + kasko 16302 (nettet).

Codan: Ansvar 14656 (fra nettet). For sygt.

Alm. brand: Ansvar 13911 (nettet). Anavar + kasko 40000 (nettet) :?

GF: har så aldrig ringen tilbage.

Nordea: har aldrig sendt mig det brev, vi aftalte.


Jeg skal have bilen såtende i mit navn.
Hvis du er villig til at skifte bank kunne du overveje at skifte til Lån og spar bank, de har en aftale med Lærerstandens brandforsikring, dvs. at du kan forsikre dig i Runa, der er et datterselskab til lærerstanden. Ved ikke hvad det vil koste, men vil tro det er billigere end de andre tilbud. For vores vedkommende er de billigere end Codan, som vi ellers får 25 pct. rabat på.
Jeg er sådan set meget godt tilfreds med Nordea, så er ikke så meget for at skifte.

Har lige kigget priser hos GF.
Ansvar 9701. Ansvar + kasko 22765.

Hvis jeg ændre bilens værdi fra 25000 til 75000 så er det stadig 22765 :o
Hvordan kan det lige være.... De vil sku nok ikke have nye ind.
Ja, se hvad jeg siger, gang prisen med to så har du til en ny golf 3 ca. hvert andet år. Bare du kører pænt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis