Forsikring for første gang

Hej

Jeg har lige købt min mors gamle golf 3. 1,8 fra 92.

Jeg skal have lavet min ejen forsikring på den. Jeg er 26år.

Har ikke haft bil før.

Det er sku røv dyrt at få forsikring, men det skal jo til...

1. skal jeg tegne kasko på den?

2. jeg har kigge på nettet og ringet lidt rund. Det bliver nok hos alka, andre forslag til nogle jeg skal ringe til inden jeg siger ja tak.

Der er bare en lille ting ved alka, de skal have 9700 oplyst i tlf, men da jeg kiggede på nettet skal de have 8734. Men det er sku ikke til at genmenskue alle de ting og pis man skal have for at få prisen ned.
Hej Jeg har lige købt min mors gamle golf 3. 1... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hey

lige et par ting:
Man må IKKE have bilen stående i sine forældres navn, hvis de ikke selv bruger den primært. Dette er forsikringsselskaberne begyndt at blive meget opmærksomme på, og hvis de finder ud af at det reelt er sønnikes bil, så falder hammeren og de dækker evt ikke ved en skade... Kan blive enr øvdyr fornøjelse!

Jeg købte selv en Renault 19 (gud bedre det) første gang til 48000 kr. Jeg tog chancen mht kun at have ansvar, da jeg hurtigt (få antal år) ville have tjent det ind i sparet forsikring som bilen koster. Tilmed falder sådan noget bras jo hurtigt i værdi. Jeg fik forsikring hos Allianz, men de er nu opkøbt af alka. Tror jeg slap med ca 5000 første gang. Snakkede for min syge moster,- jeg var 27, havde kørt bil i mange år, osv. Pres dem, og kom med argumenter om hvor rutineret du er.

Med så gammel (og billig) en bil. DROP kasko, og spar pengene op!
mvh jan
Citat fra jancar

hey

lige et par ting:
Man må IKKE have bilen stående i sine forældres navn, hvis de ikke selv bruger den primært. Dette er forsikringsselskaberne begyndt at blive meget opmærksomme på, og hvis de finder ud af at det reelt er sønnikes bil, så falder hammeren og de dækker evt ikke ved en skade...
mvh jan

Du har fuldstændig ret, men hvis man ejer bilen, betaler vægtafgift og forsikring. -Er det da ikke forbudt at låne den ud- Er brugeren, permanent en anden end ejeren. Ja så kan hammeren falde. Skal iøvrigt, i den forbindelse, indregistreres med brugers navn.
Mht. skader, jo forsikringsselskabet dækker i første omgang, men kan senere gøre krav gældende.
Mit bud var også udelukkende ment som en " Lidt umoralsk" :? overgangsløsning.

-Det er mildt sagt skræmmende dyrt, at skulle starte som bilejer-
Måske skulle du sælge øsen, og købe en skoda -Med skodaforsikring- biggrin

Kender iøvrigt en, som startede med bilforsikring som 18 årig, kørte sig ned i præmie, med ansvar, til elite på omkring fem år.
Glad og stolt fik han arbejde i udlandet. Solgte bilen og drog afsted lige over et år.
Da vedkommende kom hjem igen og købte bil........... :roll:
-Fik han beskeden - en OM'er.
Måtte starte forfra igen, så pas på.

-Invester hellere pengene i aktier i forsikringsselskaber- :lol:

MVh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis