Badeværelse der lugter...

Hejsa

jeg har et problem med at det lugter på vores badeværelse.. sad

Vi har en teori om at det kommer fra toilettet, men kan det have sin rigtighed? Det bliver jævnligt renset med toiletrens, men det hjælper kun kortvarigt på "duften".

Jeg har checket afløbene og renset dem, og det virker ikke som om det kommer der fra.

Er der nogen der har ideer eller forslag til hvad det kan være forårsager lugten og hvad man kan gøre ved det?

På forhånd tak
Jørgen
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Beskriv lugten:
Sødlig kloak-lugt eller fugtig skimmel lugt, Urin-lugt etc.
Kloak lugten kan vel næsten kun komme hvis ikke vandlåsen på toilettet fungerer som den skal. Evt hvis afløbsstrengen ikke kan få luft og derved lige suger nok vand med til at der er fri adgang over vandet og ned til kloaken.??
Jeg er på ingen måde vvs´er, men har før set et toilet der lavede den bøvs der.

MVh. Jesper
Lugten... hmm. Var lige ude og snuse igen. Det kommer faktisk fra afløbet ved bruseren. Så det skal åbenbart renses bedre.

Virker afløbsrens på sådan noget eller skal man have skrubbet afløbet grundigt?

mvh
Jørgen
Nu ved jeg ikke hvordan dine afløb er skruet sammen, men afløbsrens er jo bare en kraftig base der fjerner organisk materiale. sæberester osv. Det skader jo aldrig at skrubbe i det hvis man kan komme til det.
Hvis dit bruserafløb løber til et andet kan du jo se om du kan stoppe udløbet hertil og komme til at sætte hele røret i blød så du får renset toppen af røret.

Er der noget med at man ikke må bruge afløbsrens på jernrør, eller er det pvc rør??..bere lige en take der lurer i mit baghovede???

MVh. Jesper
Du skal tage risten op (har lige ordnet det herhjemme idag), så kan du typisk skille en vandlås ad ( forskellige typer ) rense denne ( læs tømme for hår, sæberester og råddent ildelugtende bvadr. ) spul med en slange eller bruseren gennem udløbsretningen.

Glem afløbsrens-det ødelægger miljø og kan skabe utætheder.

Måske har andre bedre ideer???

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Når afløbet er renset for "snadder" kan der bruges kaffegrums til at gnuppe rundt. Det tager de kedelige rester af lugt og er iøvrigt et rigtigt godt rensemiddel.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis