Trægulve - muligheder ?

Jeg har 150 kvm pæne fyrretræsgulve med et par lag gammelt lak på. Iflg. fagfolk skulle det være en smal sag af afslibe med et godt resultat. Jeg er imidlertid meget i tvivl om hvad jeg skal bagefter. Gulvene er udsat for temmelig stor belastning.

Allerhelst vil jeg bejdse gulvene i en kirsebærsfarve og give det 3 gange syrehærdende lak bagefter. Men flere mener at der er stor risiko for at slide gennem laget af lak og bejdse - og derved lave grimme pletter...

Nogen erfaringer ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Under alle omstændigheder skal du med en gulvsliber have fjernet det gamle lag. Lej en, der er flere firmaer, der udlejer. Det kræver lidt øvelse, men kan godt gøres.
Derpå, hvad med ludbehandling? F.x. Trip.Trap eller Faxe lud. Og så oliebehandling under en eller anden form. Se deres hjemmesider for nærmere info, eller få brochurer hos trælasten.
Frej
Jeg ville ikke beldse gulvet vi har selv haft de samme tanker men efter at have lavet en prøve på et stykke træ ombestemte vi os det ser simpelthen mærkeligt ud p.g.a at knasterne ikke suger lige så meget som resten af gulvet jeg synes du skal lave en prøve på et stykke træ så kan du se hvad jeg mener
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Brug olie til dine gulve. Det har jeg gjort og det er yderst tilfredstillende. Nemt at holde rent og afviser vand. Lak kan osse gå men jeg mener at der bliver en del mere vedligehold da du med tiden slider det af igen. Oli kan man altid bare suplerer med. Husk at mætte gulvet nok.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Man kan ikke bejdse et helt gulv. Resultatetet bliver ikke pænt, men meget uensartet.
Nye lakker er meget stærke og ses næsten ikke - det er suverænt det bedste for et gulv, der belastes meget. Olie/Sæbe er OK, men rengøringen er et helvede.
Jan
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis