Hvad her din bil kørt ?.

Her taler vi om hvis din bil har kørt rigtig meget, og det havde du slet ikke regnet med det kunne lade sig gøre.

Nogen gange hører man om små biler der bare har kørt rigtig laaaaaaaangt.

Mercedes og lign. er vist ikke sammenliglige her.

Min arbejdskammarat Pernille har en Suzuki swift 1.0 fra 1993, den har nu kørt 420.000, den bruger ikke olie eller vand, og den er igen nysynet....

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en kammerat der er ansat som ingenør ved Hella i Tyskland. De laver alle slags elektroniske komponenter til bilen. Han siger at alle biler bliver bygget til at holde ca. 15 år. Det regner man for en livscyklus. Forskellen på japanske og europæiske biler, er så at japanerne kræver 30.000 testgentagelser af deres komponenter, hvor europæerne kun kræver 10.000.

Jeg er den (forholdsvis) lykkelige ejer af en japaner fra 91. Altså 16 år gammel. En Mitsubishi L300 2,5 diesel/rapsolie på hvide plader. Den har gået 250.000 km. Indenfor det sidste år har jeg skiftet tandrem, generator, motorrelæ, og diverse pærer. Derudover har jeg fået hovedrenoveret servopumpen og repareret varmeanlægget.

Motoren kører som en symaskine, men det er da pudsigt at det meste falder fra hinanden næsten nøjagtigt på 15 års dagen!!!

Min erfaring er, at de biler der holder bedst, er dem der bliver brugt mest. Hvis din venindes Suzuki har gået 420.000 km på 14 år, svarer det til 30.000 km/år eller 80 km/dag. Det betyder at motoren sikkert altid har fået lov at blive helt varm, så den ikke danner så mange slagger, og også smører ordentligt, fordi olien bliver driftsvarm. En bil der aldrig bliver rørt, eller kun kører korte ture med mange start og stop, skal serviceres med olie oftere.

Moderne biler har meget bedre motorer end for bare 15/20 år siden, og det er som regel det elektroniske eller rusten der tager livet af vores biler, snarere end det er motorproblemer. Da jeg var barn så man tit biler med tyk blå røg ud af udstødningen. Et tegn på motorslitage. Det ser man stort set aldrig mere.

Den bil jeg kender der har kørt længst, er en Nissan Laurel 2,8 diesel fra 86. Den har kørt 1,3 millioner km med den samme motor. Min far havde en Opel Kadett B fra 1969, der nåede at gå 450.000 inden rusten havde ædt bilen. Men den var også sløv til sidst.
Min ældste bil har været fra 1975, en Audi 80 kørt knapt 350.000 km. Benzin. Den blev skrottet pga rust, men motoren var stadig ok.

Den ene bil jeg har nu, Nissan sunny fra 1987 og har rundet de 400.000. Diesel.

Bruger ikke vand/olie. Den kører omkring 70-90 km på hverdage.. kører som nr 2 bil, for som min kæreste siger: Det er ikke nogen bil du har, det er en traktor.. derfor nr 2 bil. Hun nægter at blive set i den..

Motoren er ok, starter hver gang. 20-22 km/l.
Det er så meget rust der gør at det ikke svare sig at syne den..

Min anden bil, en Nissan Primera 1,6 fra 1991. 290.000 km. Benzin.

Motoren er ok. Ingen rust. Så den holder forhåbentlig et syn til..

De biler jeg har haft, har alle været fra `86-91, over 250.000 km og motorene har alle været iorden og kunne starte.. Rusten snakker vi ikke højt om..

Så har aldrig haft motorproblemer med de ældre biler.. kun rust..

1 Ford, 2 Opel´er, 1 Audi, 3 Mazda, 1 Lada, 2 Toyota, 4 Nissan og 1 Golf er hvad jeg har haft af forskelige bilmærker..
Citat fra billito

1 Ford, 2 Opel´er, 1 Audi, 3 Mazda, 1 Lada, 2 Toyota, 4 Nissan og 1 Golf er hvad jeg har haft af forskelige bilmærker..


Golf er altså ikke et bilmærke biggrin
mine biler
en golf 2 1985 1,6 benziner 395000 km samme motor
en jetta 1989 1,6 benziner 260000 km samme motor
en golf 3 1993 1,8 benziner 230000 km samme motor
andre biler jeg har kenskab til
en polo 1997 1,9 sdi dissel 380000 km samme motor
en audi 100 2,3 benziner 500000 km samme motor
en vw bus 1985 1,6 dissel 600000 km 3 motor
en golf 2 1987 1,6 benziner 250000 km samme motor
en golf 2 1991 1,8 bemziner 310000 km samme motor
min familie er måske lidt vw fanatikkerrolleyes
ja det ved jeg da godt, biggrin
jeg har det bare lidt for sjovt nogle gange :p
min først vw golf var en 1,6D = død 56 heste. fra 1986
men nok den mest taknemmelige bil. kørte 25.000 pr service.= olie+filter, tandrem. den kørte næsten 400.000 før den blev stjålet og brugte hverken vand, olie eller diesel ( 22km pr. litter ) og kunne starte hver dag.

min nyværende golf 1,6 gtd har kørt 330.000 har fået skiftet turbo, topstykke, toppaking 2 gange, vandpumpe, diesel tryk rør, forhjulslejer i begge sider, knokkelled, generator, starter, gearkasse, faktisk alt. og den er fra 1990. så jeg håber at jeg kan nå at få brugt den inden nogen render med den.

Med venlig hilsen Lars Jørgensen

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2600
jeg kender en der har en opel..øhh hva faen' er det nu for en.. nå lige meget. Den har ikke engang gået 100.000 og der står bare blå olierøg ud alle steder:-)
en pegot 309 diesel med 639000 km på klokken - motoren kører stadig i en anden bil - bilen var slidt totalt i stykker - dog ikke pga rust.

min nuværende Ford Focus fra 2000 1,8 tdci - 335000 km og spinder som en mis uden olieforbrug eller lign - ingen rust.

min foregående vw bus årg 63 ca en million km - med mindst ti motorerer og to gearkasser - og bilen er gennemrenoveret mindst 3 gange .

kvaliteten på biler er blevet bedre med årene - det største problem i dag er plastik clips og el kombonenter og kontakter.
også bliver sæderne godt smadret med tiden.

rust er ikke mere et problem medmindre man køber disqountbiler. eller overvejer om man skal beholde den i 20 år eller mere.

jeg frygter ikke biler med mange km på klokken så fremt det er gode km de har kørt
opel omega 2.0i: rundede de 600000 km, da den til sidst døde fuldstændig af efter i en periode at have brugt næsten mere olie end benzin.. kender ikke lige produktionsår..

BMW 520i, 1986, 350000 km. Topstykket røg, og den dejlige æske blev skoddet..

opel vectra 1.8i, 1995, 350000 km.. det er min fars nuværende.. bilen bliver nemt synet, og motoren spinder som en mis... ved pæn kørsel kan den trille de 15 km/l.. så det er en ganske god, gammel bil smile..

og så har vi min egen, Ford sierra 2.0i, 1990, 300000 km.. motoren kører ganske fint, og der er faktisk rigtig godt liv i den smile..
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis