fundament?????

jeg har for nylig købt et hus hvor den tidligere ejer har bygget et udhus midt i haven!!Jeg vil til sommer meget gerne rive det ned, men problemet er at det har fundament....mit spørgsmål er så om nogen ved hvordan man får et sådant fundament væk så jeg kan få mig en urtehave:-).Er det noget man kan gøre selv, og i så fald hvordan.På forhånd tak for svarene.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er rigtigt støbt fundament til frostfri dybde ca. 90 cm, så har du brug for en betonhammer, og meget knofedt =;-(

Benyt istedet fundamentet til bund i drivhus eller højbed etc.
Husk trillebør !!

Få et tilbud fra en der har en minigraver med en hydraulisk hammer. Det er tungt og du skal formodentligt alligevel have en container til brokkerne. Det vigtigste "lav-det-selv" råd er : vær realistisk of få hjælp der hvor det er nødvendigt eller opgaven kan løses langt lettere med maskiner.

Hvis du er i tvivl om hvordan man fjerner et fundament, er min (usaglige men ærlige) vurdering at opgaven vil være meget stor for dig og du risikerer at mistelysten til andre og sjovere opgaver i fremtiden.

Brug dine skuldre hvor de er bredest !!

Jeg lejer selv gerne maskiner til brug for store opgaver, nogen gange med mig son fører andre gange med en lejet fører. Det gør at man får overskud til det sjove i opgaven.

Venligst Njord

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af njord (den 15-01-2003).]

MVH Njord
Forslaget om drivhuset var sgu´ et godt forslag. Den med højbed er faktisk osse go´.
Det er jo en hel foræring hvis du vælger at sætte et drivhus på. Det skal du sgu´ overveje.

Ellers kan du bare købe nogle klaphammere og en masse mejsler. Så kan du lege at du er en bistander der er sat i aktivering.......

` tongue ´

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis