Hobbyhus......

Hej njord og co.

Så skal der laves-hobby.

Først mit lille 12 kvm (indv.) træhus:
Forum01.JPG

Skelet af 45x95 reglar, 9mm sporkrydsfiner yderst og 9mm østenfiner inderst. Gulv er gammel beton, murpap yderst, dampspærre, 7,5mm grøn pap og til sidst 18mm støbekrydsfiner. Tag er (nu) Benders med vindskedesten. 45 graders rejsning med skalke (kopi af vort hus).

Indvendigt er der rimeligt fyldt op med gode sager:

Forum02.JPG
Østjysk bænkboremaskine (tuung) på stålskab og Svensk Thörn T2 værktøjssliber(600 kg).
Forum03.JPG
Filebænk 80x150cm.
Forum04.JPG
Myford Super7 drejebænk.
Forum06.JPG
Deckel FP2 værktøjsfræser, feed maskine (1000 kg).
Forum07.JPG
Deckel FP1 (stort) skab til tilbehøret og med fast plan, sinusbord og langt vertikalhovede ovenpå (skab 180 kg, med guf i ???).
Forum08.JPG
Et kik i skabet.
Forum10.JPG
Båndsav til metal, Bernhard Jørgensen, københavn.

"Legehuset" er bygget i desperation, da jeg har samlet på maskiner uden noget sted at huse dem. Jeg håber engang at kunne bygge noget større, da det nærmest kommer til at blive et værksted, man "tager på" i stedet for at gå ind i. Og så skal vi endda i modelflyveklubben holde ugentligt møde i midten af rummet ved et campingbord. Men jeg regner med at få megen fornøjelse af at indrette det. Der er jo langt igen, før det er indrettet så langt, at det kan bruges. Og drejebænken mangler et par stumper, før den er klar. En tumpe væltede fræseren, så der er lidt kritisk arbejde med y-aksen.

Er der nogen, der vil donere en gufkalender til væggen? (nej, ikke med heste eller hunde - i ved hvad)

Venligst
Erik

I'd rather be flying...
Hej njord og co. Så skal der laves-hobby.... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja et fint lille hus..

Husk nu at dine udhængdbrædder i gavlene skal vende i husets længde retning.. Altså en masse små stumper, og ikke den nemme løsning med de to-tre der går på tværs af huset...

Men maskinerne er da det lækreste....

MVH Njord
Jeg havde nu ikke tængt mig at gøre noget ved gavlenes udhæng.

Det er jo kun et "udhus", selv om det selvfølgelig bliver til Fu**ingham Palace, hver gang jeg rører noget. Hmm, jeg kunne jo tage noget sporkrydsfiner og skære det i strimler. Nå, nu skal der males; det er måske sidste chance.

Venligst
Erik

I'd rather be flying...
NEJ NEJ NEJ

Gør det nu ordentligt...

Det tager ca 2 timer ekstra.

Mal de høvlede brædder inden du korter dem op. Mal på kanterne samt det der bliver forsiden. Kort nu stykkerne op så de er 1 cm kortere end afstanden mellem sternbrædt og hus. Skru nu 4 skruer i hvert brædt så de er klar til montage.

Nu går det hele som en leg.. Lav afstand med en lille liste. Så bliver huset rigtig super.....

MVH Njord
Jeg er kommet ind på " Lav-Det-Selv.dk fordi jeg har søgt på Emco Star med det formål at finde frem til en i Danmark der forhandler reservedele.confused
Jeg kan ikke rigtigt finde ud af systemet, men nu prøver jeg at sende dennne besked afsted og ser hvad det sker.

Bjørn
Annonce
Her findes lidt oplysninger:

http://groups.yahoo.com/group/Emcostar/

I sin tid var det Luna, der forhandlede.
Det ser ud til de har lidt stumper til den "Nye" model.

http://www.luna-dk.dk/Default.asp
(Søg på Emcostar" i ét ord)

Jeg er selv ved at bygge en maskine op af to defekte Emcostar af den oprindelige lille model.
(Defekt motor i den ene og korroderet maskinstel i den anden)

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
det er vist lidt af en tilsnigelse at kalde det du har lagt på taget for tegl, det er vist cement og sand, hvilket på ingen måde kan henføres under denne betegnelse.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Wow hvor er det et fint lille hobby hus du har bygget dog dér!!
Er lidt misundelig! Det kunne jeg sgu godt bruge! så skulle det bare lige lyd isoleres så jeg kunne ha mine trommer stående dér
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også