Vandex? Godt eller lort?

Hej
Jeg står og skal ha' fugt isoleret mit hus, og overvejer Vandex.
Er der nogen der der har erfaring med deres produkter.
Mit hus er fra 1917, og bygget af sylsten, og cementsten.

Mvh

JB

Mvh
JB vvs mm.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke erfaring med Vandex, men prøv at kigge på www.dolenco.dk som forhandler produkter til vandtætning og et produkt som hedder Freezteq, der anvendes i mure mod opstigende grundfugt.

Jeg er blevet anbefalet produktet af Münters Fugtteknik, og har planer om at prøve det her til foråret.

Mvh

Henrik
Hej.

Alarm!!!!!!!!! pas på når man vil påføre sit hus en membran.
Min største anbefaling af et produkt er Dynasylan som er et enestående produkt, det er næsten fuldstændig tæt for fugt udefra, men er difussionsåben indefra.
Prisen påsprøjtet koster omk. 80 kr/m².
Vedligeholdelse af murværk vil næppe opstå de næste 50-100 år.
Er et kendt og brugt produkt i meget mere end 100 år.
Fordel ved energibesparelse ca. 5-15% af det faktiske forbrug.
Det var en kort beskrivelse af fordelene ved Dynasylanen. Ulæmper, ja der er der kun et og det er prisen i første omgang, men tjener sig hurtigt ind igen ved vedligeholdelsen og varmebesparelsen.

------------------
Poul Erik

PE

Din spm./problem interesser også mig, idet jeg som så mange andre har en ældre kælder med "fugtproblemer". Pt. har jeg isoleret fundamentet udvendigt (100mm terrænbats + membran) - men da mit fundament ikke går længere ned end undersiden af betongulvet - så har jeg et problem da det ikke er muligt (uden en større gang understøbning)at lave et ordentligt fugtisoleret gulv, samt er der en del "fugtvandring" fra den jord hvorpå fundamentet står.
Nu kan jeg så læse hér om forskellige produkter - hvor en bl.a. skriver om nødvendigheden af at være åben over for diffussion.
Men er det nu også gældende for en kælder ? (hvor hovedparten ligger under jordoverfladen. Jeg tænker her på, at man jo ved en alm konstruktion, fx. med et gulv, vil udlægge en dampspærre der jo bestemt ikke er diffusionsåben - eller en radonmembran - der heller ikke er diffusionsåben !!.
Jeg håber en af de mange på siden har et bud herpå !

mvh. JanP
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har en ven der har gået på renoveringen af København siden starten. Dér har man flere steder brugt Vandex. Han mener selv at det er godt produkt, der vist nok pudses på som vandskuring.

Måske skulle du finde årsagen til fugten og løse problemet dér.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis