Kun en dør - placering af trappe??

Jeg sidder og roder med at få placeret en trappe der helst skal placeres midt i huset, så man ikke bruge en masse plads på 1.salen til gang areal. Vil hellere have et værelse til noget rod biggrin.
Jeg er lidt tilbøjelig til at ville blænde hoveddøren da den alligevel kun bruges til at tage imod pakkeposten, eller andre "ukendte" personer. personligt kender jeg ikke nogen der er så fine at de får rynker af at blive lukket ind ad bagdøren.
Er der nogen herinde der lever med at have én dør og har det betydet noget for dem?
Prøver lige at sætte et billede ind der kan illustrere det lidt.

ps. den jeg vil blænde er den lige til venstre for toiletkummen. og istedet for døren have en vaskesøjle placeret i et skab. Døren ind til room 2 ( stuen skal da også blændes.

På billede 2 kan man se indretningen af 1. salen. 4 værelser eller 2 store, eller hvordan man vil ( måske toilet over det andet hvis der skal bygges til? )for hver ende af gangen skal der laves en kvist for noget lysindfald. ( kvistene vil vende nord-syd evt laves en lille fransk altan da den trappe jeg har spekuleret i ikke er mere end 1.3 x 1.3 i grundareal( den mindste jeg kunne finde )..der er ikke så meget plads at gøre godt med når stueetagen kun er 65m2.

håber der er nogen der har lidt input, evt. erfaringer.

MVh. Jesper
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er også den her mulighed for placering af trappen.
-Skal måske lige nævne at det er en ½svingstrappe jeg regner med at placere.

MVh. Jesper
Hej Jesper

Ja der er jo ikke meget plads at spilde...

Først vil jeg sige at der er rigtig mange nye huse der kun har een indgangsdør. Min nabo har kun een og det fungerer fint.

Du skriver at trappen skal være en 1/2 svingstrappe. Men mener du ikke en 1/4 svingstrappe ? Overvej hvad det er du vil bruge overetagen til. Er det 2 værelser? eller 4 meget små ? Skal der være bad ? eller evt bare et WC ? Skal der bygges til ? skal det så allerede nu tænkes ind i lanen ?

Jeg vil prøve at overveje om der kan laves 3 værelser, et i hver gavl og en mellem disse. Eller evt at lave et værelse i hver ende og et midterrum til en slagt alrum. Her er der fx plads til tv computer osv.

Prøv at tegne din grundplan op for såvel overetage som under etage. Lav nogle indretninger af rummen og check med hvor dine ganglinier bliver.. vil det virke ? Fx er der jo trafik fra alle rum til indgangen. Og fra WC til alle rum.. Og hvad giver det af møblerings muligheder?

Bare nogle tanker du kan bruge eller lade være..

MVH Njord
jo planen er at der måske skal bygges til en dag, derofr er der visse ting der skal tages højde for. Bl.a. placeringen af trappen, om det bliver ½svings eller 1/4 svings er for os ligegyldigt, bare den er nogenlunde ok at gå på og ikke tager så meget plads.
Der er på nuværende tidspunkt 2 værelser ovenpå,- vi vil gerne have 3 så der er noget soveværelse, kontor og børneværelse hvis der skulle komme nogen af dem, også derfor bliver rummene indelt med lette skillevægge, så der er let mulighed for at ændrerumindelingen til 4 små værelser hvis der skulle komme flere end 1 barn.
Jeg har brugt floorplan 7 tila t lave tegningerne, det er ret ok, men som trialversion er det ikke alle mål man kan lave om på..vinduer døre etc. men det giver da et overblik.
Skal måske lige sige at de to lange rum på 1.salen er skunke (men det havde de fleste jo nok gættet smile)

her er link til trappen der kunne være løsningen.
http://www.atab-trapper.dk/atabtrapper/minima.htm

MVh. Jesper
Nå jeg må give mig, konen får ret ( og jeg får fred ).
Trappen bliver hvor den er og jeg må finde mig i at jeg ikke får et større badeværelse. Det nuværende er 2,56x1,37. Men det opfylder jo alle de krav der er til den slags rum. Så nu kan vi gå igang med renovation etc.

MVh. Jesper
vi starter med toilettet..så lidt renovation kan man vist godt kalde det hehe

MVh. Jesper
Citat fra Jesper_P

Jeg har brugt floorplan 7 til at lave tegningerne, det er ret ok, men som trialversion er det ikke alle mål man kan lave om på..vinduer døre etc. men det giver da et overblik.
Hej Jesper_P (og andre interesserede),
næsten alle objekter i FloorPlan 3D kan modificeres; dimensioner, farver og materialer kan man nemt selv ændre og tilføje under "Edit Properties". Ligeledes kan man tilføje egne 3D-objekter (3DS-filer), f.eks. møbler eller andet.

Trial/demo-versioner er identiske med købeversioner, blot er der en tidsbegrænsning på gratis anvendelse af programmet. Prisen for køb af FloorPlan 3D er absolut rimelig!

Der er temmelig mange anvendelsmuligheder med programmet, bl.a. boligindretning, til- og ombygning, haveomlægning o.s.v.
[LIST]
[*]FP10livingroom133x100.gif --- FP10kitchen133x100.gif --- FP10exthouse133x100.gif[/LIST]Der er i øvrigt også oprettet et dansk forum for spørgsmål vedrørende FloorPlan 3D.
Besøg forummet og spørg eller giv tips til andre brugere af programmet.
Her findes også en dansk brugervejledning: "Kom hurtigt i gang med FloorPlan 3D".

Mere info om "FloorPlan 3D" her: www.ExAniMo.dk

NB: Jesper_P, kan du vise et billede (3D) af dit spændende projekt?

med venlig hilsen,
Larz :wink:
Citat fra Larz


Trial/demo-versioner er identiske med købeversioner, blot er der en tidsbegrænsning på gratis anvendelse af programmet. Prisen for køb af FloorPlan 3D er absolut rimelig!



Hvor ser man prisen på grisen ?? :lol:

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
Citat fra czp

Hvor ser man prisen på grisen ??

Programmet FloorPlan 3D forhandles af ExAniMo (www.ExAniMo.dk).

med venlig hilsen,
Larz :wink:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis