chokoladesovs special

hey

Det kan laves i flere varianter.
Det startede med at jeg tilsatte bailey til smeltet mørk koge chokolade til det nøjagtig ikke stivnede når det var ved stuetemp. MUMS. Mælk kan også bruges, men knap så spændende...
Men det sidste skud på stammen er at tilsætte salmiakpulver købt i matas. Det bruges til bolche og lakridsfremstilling. Der skal ikke meget til men det giver en hel unik smag og folk kan ikke gætte hvad det er men de kan li' det!! Super til is.
Husk smelt det kun ved meget svag varme.
Riv så også lidt limeskal over isen og pres saften ud over.
Mvh Jan
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Toms guldkarameller og lidt fløde.......oooaooaoooaaahhhhhh (citat: Homer Simpson)

Mvh.

Jan R.
Det må være en joke

Chokoladesovs med salmiak smag - det holder ikke.

Kommer det ikke til at smage af Ajax?

Green

Det smager kanon!! Kan du ikke også lide Kung Fu is....?
Der er også nogen der laver chili chokoladesovs...

mvh jan
Du kommer da til at tilsende en smagsprøve :lol:

Sniffer  
Der er en molekylær-gastronomisk forklaring på salmiakken og chokoladen. Jeg kan bare ikke huske den ;-)

Men tilsvarende gør sig gældende med blåskimmel ost og chokolade (måske salmiaksmagen igen?). Det smager fantastisk sammen. Der findes mange avancerede opskrifter, men prøv den simple: Dyb et stykke blåskimmelost i chokoladefonduen.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Annonce
Der er en molekylær-gastronomisk forklaring på salmiakken og chokoladen. Jeg kan bare ikke huske den ;-)

Men tilsvarende gør sig gældende med blåskimmel ost og chokolade (måske salmiaksmagen igen?). Det smager fantastisk sammen. Der findes mange avancerede opskrifter, men prøv den simple: Dyb et stykke blåskimmelost i chokoladefonduen.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
griner ja sommetider er det de mærkeligste ting der smager godt sammen.
Men blåskimmelosten springer jeg altså over.
Mine forældre syntes også jeg var tosset første gang jeg serverede spaghetti med opstuvet spinat. Eller tyskerne da jeg første gang bad om marmelade til min ostemad.
Citat fra henrik b

blåskimmel ost og chokolade

Sorry, ellers tak :roll:

Mvh
CZP
som anbefaler Islandske naturprodukter fra:
www.natur-produkter.dk/sb
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg