Vindueskarm

Hvordan fastgør man normalt karmen indvendigt i et vindue ? Borer og banker man et par murplug ned og spartler / maler skruehullerne bagefter ? Hvad hvis den ikke skal males ?

Karmen er fastgjort til vinduet med fer og not. Der er ca 5 cm afstand ned til mursten. Der skal jo bagefter gerichter rundt om og liste under karmen samt lysninger. Disse brædder holder jo fast på karmtræet. Men hvis den ikke skrues fast, kan man jo i princippet trække den ud.

Thomas
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har aldrig set dem fastsatte og dem jeg har nu ligger faktisk løse og det uden, at der er fals i vinduet hvor de kan gå ind.
Hvorfor skulle du dog gå og trække i dem???

Sniffer  
Hvis der ikke lige er noget at skrue i (skråt nedefra), så plejer jeg at lægge dem ned i et par klatter silicone - alt rigeligt.

Mvh.

Jan R.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
der er ca. 5-6 cm mellemrum under ned til murstenene.

jeg klodser selvf. op.

men når man får fuget og malet, så holder det vel også lidt på den. og man går vel ikke og hiver ud i den med vilje...

Thomas
Jamen hvis du nu klodser op med en lægte, så har du jo noget at skrue i!

Mvh.

Jan R.
Jo, men ville da helst undgå det, så jeg ikke skal spartle ud bagefter osv.

Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Bare en lille ide! Hvis det nu er en limtræsplade du skal ha sat fast og ikke vil male osv. Hvad med en lægte under og en kraftig gennemgående ´træplug?!?! skær den lige og puds efter - gir da en fin effekt?!?!?! :roll:

Cold be heart and hand and bone, cold be travelers far from home... they do not see what lies ahead when sun has failed and moon is dead.
@ThomasR,

Du skruer nedefra skråt gennem lægten op i pladen. Husk at bore for i lægten.

Eller har jeg misforstået noget?

Mvh.

Jan R.
Ok, dvs. jeg fastgør lægten til underlaget og skruer skråt op i karmen. Og sørger så for ikke at skrue helt igennem. Karmen er en 30mm MDF plade.

Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også