Fuldspartling igen igen...

Hejsa

Jeg prøver ihærdigt at spartle vores væg op i gangen så den er klar til at få sat glasfilt på, men jeg synes ikke rigtig jeg kommer nogen vegne. Jeg har rigtig bred spartel og prøver at påføre spartelmassen så jævnt som muligt. Derefter sliber jeg med sandpapir korn 100.

Mit problem er at næsten uanset hvad jeg gør og hvor omhyggelig jeg er med det, er der stadig små lunker hist og her. Væggen føles ujævn når man stryger hånden hen over den. Jeg er meget i tvivl om hvorvidt man kan se disse "bløde" ujævnheder når først der er sat filt op og malet.

Er der nogen der vil være behjælpelig med nogle tips til hvordan det skal gøres?

På forhånd tak
Jørgen
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brug en lang retteskinne...
Jeg har brugt et vaterpas - langt forståes.

Sniffer  
..........og da du ikke har den brede spartel, må du nødvendigvis slibe dig ud af problemerne : brug en stor slibeklods og korn 40, og efterslib med korn 100,

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Citat fra "jc"

Hejsa

Jeg er meget i tvivl om hvorvidt man kan se disse "bløde" ujævnheder når først der er sat filt op og malet.

Hej...

Vi er netop ved at sætte filt op på gipsvægge - og ja -min mening er at ALT kan ses - det kræver et meget nøjagtigt stykke forarbejde, hvis man skal have et pænt resultat.

God fornøjelse

Hejho
Lav nu det vandskurings mønster. Så er der intet der skal pudses op. Og det tager et par timer at lave. Men ligner en million. Og hvis man så skal have flyttet et billede, så vil det kunne ses. når det skal lappes. Det kan man ikke med vandskuringsmønster.
Citat fra JDK

Lav nu det vandskurings mønster. Så er der intet der skal pudses op. Og det tager et par timer at lave. Men ligner en million. Og hvis man så skal have flyttet et billede, så vil det kunne ses. når det skal lappes. Det kan man ikke med vandskuringsmønster.


Hvad mener du? Hvordan vil du lave vandskuringsmønster? :? Og hvad nu hvis jeg foretrækker glatte vægge som glasfilten giver?

Tak til alle andre for input, nu har jeg lidt at gå videre med. smile

mvh
Jørgen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Citat fra jc

Citat fra JDK

Lav nu det vandskurings mønster. Så er der intet der skal pudses op. Og det tager et par timer at lave. Men ligner en million. Og hvis man så skal have flyttet et billede, så vil det kunne ses. når det skal lappes. Det kan man ikke med vandskuringsmønster.


Hvad mener du? Hvordan vil du lave vandskuringsmønster? :? Og hvad nu hvis jeg foretrækker glatte vægge som glasfilten giver?

Tak til alle andre for input, nu har jeg lidt at gå videre med. smile

mvh
Jørgen


Det kunne jeg også tænke mig at vide, for vi vil også gerne have glatte vægge

Med venlig hilsen

Ntvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
nu er det såden med glatte vægge. At men den onde lynme skal være en haj, for at det kommer til at se godt ud. Men kan se den mindste fejl der er lavet. Og når man finder den, så er det for sent at udbedre. Og hvis man så hænger billeder oa. op. For så senere at flytte det. Så kommer der jo et hul som nærmest er umulig at få gjort pæn igen.

Jeg har brugt skalterm og så har jeg købt det grej der hører med. Og så har jeg lavet murstensmønster og vandskuret det bagefter. Jeg kan godt hvis det har interesse putte nogle billeder herop.

Og de fede af det hele er, at man kan lave det på næsten al slags underlæg, gips, træplader, multiplader m.m.m.m. Og så hvis der går noget af. eller man skal dække igen efter evt. et billede. Så laver men bare en klat mørtel og putter i hullet. Og maler det over. Så er den helt ok igen. Jeg har selv grafiker. Og har dermed ikke forstand på at murere. men jeg har lavet toilet, forgang, en stor stue (60 m2) samt en spisstue (40 m2) og det har jeg salv lavet. Og det er MEGET MEGET let.
Kan se du bor i nordjylland, du er velkommen til at se det hjemme hos mig, jeg bor i aalborg.
Hej igen,

Det kunne være en mulighed, men inden jeg besøger dig skal skal jeg bare vide om det er grov eller fintpudset, for vi vil gerne have fine vægge a la filt. så hvis det er fintpudset, er jeg på vej :lol:

med venlig hilsen

/ Tvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Som sagt, det er IKKE fint eller grov pudset. Det ligner på en prik nogle mursten der er blevet vandskuret.

Skal nok smide nogle billeder op i morgen.
Super. glæder mig. prøv at tage nogle tæt på :-)

/ Tvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også