Råpudsede væge

Hej,

Jeg har lige købt en lejlighed med råpudsede væge. Jeg kunne godt tænke mig at dække dem over med noget så de kan males hvide på normal vis.
Hvordan gør jeg dette bedst/nemmest? Mit eget forslag er at dække det med noget filt, men har ingen annelse om man kan lægge filt på råpudsede væge, eller om der er andre bedre alternativer.
På forhånd tak!

mvh
Christian
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
filt på råpudsede vægge bliver ikke pænt. Man kan se selv den mindste ujævnhed gennem almindelig filt. Et alternativ kunne være juventas "problemløser" som eftersigende skulle kunne optage mindre ujævnheder.

Ellers kunne løsningen være at fuldspartle væggene. Det kræver lidt tid, sviner af HT men kan blive en rigtig pæn løsning. Har selv afsluttet noget tilsvarende i vores hus og det ser sgu meget pænt ud.

Go' arbejdslyst & endnu bedre weekend.
Tak for svar. Nu har jeg ikke den store erfaring i den her slags, så overvejer om det at fuldspartle det hele ikke er en for mundfuld?
Kan man ikke slibe råpudsen ned? Eller er der ikke andre typer filt der er lidt tykkere?

Tak!

mvh
Christian
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej.

-Du skriver råpuds-
Er det at forstå, cementmørtel som ikke er færdigpudset eller hvad. :?:
-Eller kan det være en strukturmaling- :?:
Hvad sker der, når du forsigtig skraber i overfladen. :?:

mvh retro

-....Kunst en noget man ikke kan, såsnart man kan, er det ikke længere nogen kunst.....-

uha... nu er der først overtagelse d. 15. nov, men jeg fik indtrykket af at det ville smuldre lidt af hvis man skrabede det med en kniv. Virkede forholdsvist groft... som en udendørsmur. Ved ikke om det hjælper?

mvh
Christian
..........jeg ville børste væggen af først for løst materiale, så fuldspartle , skrabespartle, med bred spartel efterfulgt af let slibning inden endnu en gang skrabespartling med efterfølgende slibning , brug ikke for groft sandpapir , ca korn 100,
men hvis der er større partier/pletter der skal slibes meget så brug noget p 40 - 60 og efterslib med korn 100

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for detaljeret beskrivelse. Som sagt er jeg 100% novice i den her slags - er ovenstående noget der er forholdsvist nemt at gå til? Vil det kunne betale sig at søge professionel hjælp (selv om det vel nærmest er blasfemi i dette forumsmile?

mvh
Christian
....fuldspartling kræver et vist håndelag men det lyder som om væggene er ret pæne så hvis du er indstillet på at det tager lidt tid og en masse sved så skal du bare gå i gang

god arbejdslyst

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også