Sprinklervæske (hjemmelavet)

Er der nogen der kan huske Hamlets (ham Leths biggrin ) opskrift på sprinklervæske?

Føler mig sgu' stadig som et kvaj når jeg betaler 35-40 kr. for 10 liter...

Med venlig hilsen
FlemmingB

Er der nogen der kan huske Hamlets (ham Leths )... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Sprinklervæske folk.
Jeg er netop kommet hjem fra Sverige,og på min hjemtur var jeg inde for at tanke i Jönköping.
Ud over de snart fuldstændig vanvittige disel-priser,var jeg sgu ved at sætte mig på røven,da jeg skulle give
168,50 for 5L. sprinklervæske.
Måske ligger der et potentiale for smugleri lige for fødderne af os danskere.rolleyes
Nå men fortsat god vinter,,,,,,vi har da gudskelov ham Leth.
Leosmile

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
Citat fra leo

Hej Sprinklervæske folk.
Jeg er netop kommet hjem fra Sverige,og på min hjemtur var jeg inde for at tanke i Jönköping.
Ud over de snart fuldstændig vanvittige disel-priser,var jeg sgu ved at sætte mig på røven,da jeg skulle give
168,50 for 5L. sprinklervæske.
Måske ligger der et potentiale for smugleri lige for fødderne af os danskere.rolleyes
Nå men fortsat god vinter,,,,,,vi har da gudskelov ham Leth.
Leosmile


Sprinkler væske i Sverige er ofte koncentreret og uden vand. Hvis du skal sammenligne med dansk, skal du først fortynde ca. 1 til 4 med vand. Så svarer det til 42 svenske pesetas ( ca. 35 danske kr) for 5 liter og det er ikke så meget ved siden af prisen for det tynde danske stads.
Det er ikke så smart at fortynde den svenske selv i Danmark fordi vi har så meget kalk i vandet, og det kan sætte sig i dyserne.

Brug i stedet det svenske til at "forstærke" det tynde danske med .
0,5 til 1 liter svensk til hver 5 liter dansk, vil gøre det meget bedre til at fjerne is på ruden, uden at det genfryser.
hejsa,
Jeg har i 15 år fulgt min "vinduespushers" gode råd.
Brugt alm postevand tilsat noget opvaskemiddel det giver ikke striber på ruden som særlig dyr sprinklervæske til formålet formår.
(de hele skal dufte af vel *G*),

Da jeg har dypkoger i sprinklervæske-beholderen ser jeg ingen grund til at hælde stærkere varer i glasset når det ikke er nødvændigt. Når det virkelig er nødvendigt, smutter jeg omkring Metro og køber en 10 eller 20 liter dunk med sprit. Blandingsforholdet afstemmes efter udendørs temperaturen. Når bilen har snurret nogle minutter er selv den mest hårdfrosne beholder tøet op.

Ligeledes i 15 år har jeg afiset vinduer med varmt vand (ca 50>60gr) fra vandhanen hældt på danskvandsflasker eller bare i en vandkande.
KOGENDE VAND MÅ IKKE BRUGES.
Temperatur-forskellen på eks. 95gr kogt vand på en rude der er minus 10 (temp difference 115grader), springer sansynligvis ruden med et fingerknips.

Go fornøjelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis