Fugt på væggen, Hjææælp!

Hej

Efter at vi har pillet alle profilbrædderne ned fra væggen, har vi fundet ud af at væggen er meget fugtig. Hvis man kigger op, hvor væggen mødes med tages er der fuld af mug, helt sort. har den tidligere ejer glemt at tømme tagrenden eller er det noget andet? Huset er fra 1930 med valmet gavl.
Da vi er i gang med at renovere huset, skal vi have fundet en løsning, for det er der trappeopsatsen til første er. Hvad skal vi gøre?

Med venlig hilsen

Ntvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Øh - er det en et-stens ydervæg, vi snakker om - eller er en dobbeltvæg?

Det kan i begge tilfælde sagtens være fordi der ikke er ordentlig isoleret og du derfor har kondens i den stillestående luft bag profilbrædderne.

Men 1: Tag nogle billeder af det (aht. evt. forsikringssag)
2: Rens det af med klorin (dræber svampene)
3: Se, om det bliver ved med at fugte op, nu hvor det får luft fra inden.

Da jeg går ud fra, det er en dobbeltvæg, kan en hulmursisolering være løsningen (også på din varmeregning).

Mvh.

Jan R.
Hej igen

Jo der er dobbeltvægge og der er hulsmursisoleret. Så det er simpelt hen fordi at der har været stillestående luft deroppe i hjørnet?
jeg har pillet det gamle tapet ned. det var drivvådt. inde bag ved det var der kalkede vægge. og jeg lufter rigtig godt ud, men Det ser ud som om kalken stadig er våd!
Jeg kan se at samlingen mellem væggen og loftet (puds, Siv, Brædder) er revnet. kan det skyldes at taget er utæt?

Tak for hjælpen

med venlig hilsen

Ntvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Hejsa

vi opdagede også fugt bag noget kinavæv da vi havde overtaget vores hus 1/1-2005. Det viste sig at inddækningen omkring en skorsten var utæt og det derfor bogstavlig talt havde rendt ned vand i muren. Det var helt tydeligt at se når man gik op på loftet.

Vi meldte det til forsikringen, og vores ejerskifteforsikring dækkede det, da det ikke var nævnt i tilstandsrapporten. Det blev til en nedskrivning af vores selvrisiko. Det kostede ca. 5-6000 kr at få lavet en ny inddækning af bly(!).

Så ja, det kan måske godt være et utæt tag...

mvh
Jørgen
Hej igen

Det her er ved gavlen oppe i et hjørne

Med venlig hilsen

Ntvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Hvad har du af tag ?

Gammel eller nyt ??

Er det et hjørne der kan have utætheder ??

Hvad med tagrender og skotrender... er de OK ?

Har du kigget taget ordentligt efter ?

MVH Njord
Annonce
Hej igen

Undskyld at jeg først skriver nu, men jeg modtager ikke mails på de svar jeg får fra mine indlæg. meget irriterende. så det er kun tilfældigt at jeg ser det her svar...

Det er et tag at ældre dato. tror faktisk at det er det originale fra 1920, men vi skal have sortglaseret her til foråret 8) :lol: , så jeg gider ikke til at skifte ud nu her.

Jeg fandt en tagsten i anden række fra gavlen, der var flækket 2 cm, så kan det ikke passe at det svare til at være i hjørnet på invendig side? Jeg har lukket det med tagstenslim, så mon ikke det kan holde vinteren over. Men hvad med væggen, er pudset ødelagt, fordi at det har fået alt det vand, eller skal det bare have lov at tørre?

Takker for hjælpen

med venlig hilsen

/ Tvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
Hej ntvede

jeg kan kun basere mit svar på de erfaringer jeg har gjort med vores utæthed. Indervæggene i vores hus er af gasbeton og de var faktisk drivvåde, da vi fik kinavævet af. Men godt med varme på og de tørrede fint op. Det tog dog noget tid, men jeg kan ikke huske præcis hvor lang tid.

mvh
Jørgen
Takker for hjælpen

Tror jeg kan redde væggen, ellers vare det heller ikke lang tid med at pudse op igen

God dag

/ Tvede

Hvad skulle jeg dog gøre uden alle jer LDS'er. Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis