Rens af vaskemaskine og opvaskemaskine

Jeg kan nu se man kan købe alle mulige produkter til at sætte ind i DO men er der ikke noget man selv kan lave. Meget gerne til vaskemaskinen. Bruger man bare klorin og lader den kører en gang efter eller?

\René
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De renseprodukter man kan køre et vaskeprogram igennem på virker fint - maskinen bliver pænt ren indeni, men det renser ikke tilløb mm.
Jeg havde hvidevarereperatør på min Bosch logixx opvasker. Det viste sig at tilførslen fra den indbyggede beholder og ud i maskinen var stoppet. Det betød at vandet røg ud via overløbet.
Næste gang kan jeg selv rense den slange.

Erik
Det viste sig kun at holde indtil for nylig. Da var tilstoppelsen i indgangen til selve vandtanken. Måtte have reperatør på igen, han skildte det hele ad og rensede det - kostede 450,-. Du kan prøve at åbne siden på opvaskeren, så vil du straks kunne se hvor det er stoppet og så vurdere om du har mod på at skilde det hele ad og samle det igen. Du skal ikke kontakte producentens egne servicefolk, da de sandsynlivis skifter hele enheden frem for at rense den. Har nogle venner der fik skiftet - det kostede 1150,-.
Har fået at vide at problemet er at opvaskerne er så intelligente at de kun bruger så lidt vand og så koldt vand som muligt for at vaske. Det hjælper ikke med rensemidler. Man bør bruge tabletter og så ind i mellem vaske på manuelt program med så varmt vand som muligt.

Erik
Mht. almen rens, så bruger vi Hexafosfat til vaskemaskinen. Tilsætter når der vaskes hvidt og holder den kalkfri. Har aldrig haft nogle problemer trods 2 småfolk så bilder mig ind det virker.
Hver 3 måned får vores vaskemaskine en "tur" med Hexafosfat (kogevask uden tøj, jf. posen), og vores opvasker en "tur" med citronsyre uden service.

Jeg bilder mig ind, at det holder div. varmeelementer kalkfri.

Og for at huske hvornår jeg sidste har behandlet dem, skriver jeg dato med en tusch-pen på posen/bøtten.

Hvis glas er blevet meget grimme, fx. hvis man ikke har skruet låget til salTbeholderen ordentlig på, kan de også få en tur med citronsyre - det fjerner "sløret".

Træd ikke på mine ledninger :o)
Annonce
Ovenstående kemikalier er gode til h.h.v. opvask og vaskemaskine.
Pas dog på med doseringen de første gange da de også fjerner kalk aflejringer omkring pakninger m.m. med en utæt maskine til følge.
Tip:Hexa(meta)fosfat(fåes hos bl.a. Matas) doser med ca. 20% sammen med vaskepulver og det hvide tøj bliver hvidt isør hvis der er meget kalk i vandet.
Thokas eller andre,
Ved du/I hvor varmelegmet i en Bosch Logixx sidder, til venstre eller i bunden?
Er det et almindeligt varmelegme i bunden eller et gennemløbs til venstre?
Jeg tror jeg mit er gået.
mvh
Jørgen
Hej,

Du kan se det her produkt til rens af vaskemaskine.
http://www.dr-beckmann.dk/husholdningsrengoering/vaskemaskine-hygiejne

fortsat god dag!

Lise Larsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis