Klinker slået ned og hvad så ???

Hej til alle
Nu er tiden kommet til at vi skal have vores nye køkken lavet :lol: , i den forbindelse har vi slået alle de klinker som var sat op ved komfur og ved vasken ned ca 15 m2 :shock: , det er gået dejligt problem frit, men nu sidder alt fliselimen jo tilbage på væggen, og jeg er ikke meget for at begynde at mejsle det af, det vil betyde at der er stor risiko for at jeg også får mejslet pudsen af væggen, og det har jeg ikke så meget lyst til, men hvordan kan jeg ellers få det af, slut resultatet skal gerne ende i noget der kan spartles så der kan komme glasvæv på væggene.
Skyd løs og hjælp en ide forladt "gør det selver"

Michael

Michael

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
havde samme problem i køkkenet da de brune 70'er fliser skulle ned. Jeg brugte oseaner af tid på at slå lim og fliserester ned da fliserne selvfølgelig smuldrede når man slog på dem. Jeg tror kun at det er hårdt arbejde og spartling der duer, sådan var det for mig.

Erik
Hvis det gerne må støve MEGET.
Så kan du købe en skive til din vinkelsliber. Det er en alm stål skive hvor dr er nogle meget små "tænder" på hele den flade side. den er genial til det. Men for den da, det støver.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har andetsteds læst, at man kan leje en vinkelsliber med en speciel støvsuger-"påsats". Dermed reduceres støvproblemet ialfald.

----------------------------
Hvis det ikke kan ryges, så er det ukrudt.
Hej,

jeg tror at det er en facadefræser, du skal have fat i, se fx http://www.udlejer.dk/facadefraeser.htm. Har hørt at den skulle være voldsomt effektiv. Den lejes normalt sammen med en støvsuger, som skulle begrænse støvet noget.


mvh Lyngbye
En facadefræser er det helt rigtige - og støvet er absolut begrænset når der er støvsuger på. Kan ikke anbefale vinkelsliberløsningen (har prøvet) - det støver helt fantastisk, hvorfor det er umuligt at se hvad man laver gennem støvskyerne.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
støvet er så fint at det finder ind alle steder - selv i frimærkesamlingen i brandboksen (måske overdrevet, men det er tæt på)
Hej Igen
Takker for jeres indput.
Jeg har snakket med en makinudlejer her på midtfyn, som har en maskine der liger er til det, og der er også en støvsuger med, så der er bestilt, så må vi jo se hvad den kan præsterer, men i kan få en update i morgen, det skal laves i aften.

Michael

Hej Igen
Takker for jeres indput.
Jeg har snakket med en makinudlejer her på midtfyn, som har en maskine der liger er til det, og der er også en støvsuger med, så der er bestilt, så må vi jo se hvad den kan præsterer, men i kan få en update i morgen, det skal laves i aften.

Michael

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også