Opel Kadett 1,7 diesel.

Er der nogen af jer der har erfaring med Opel kadett diesel???

Jeg har hørt at de har startproblemer om vinteren når det er koldt.

Min bil er blevet smadret, så jeg skal have en anden, og jeg gider ikke tage et lån for at købe en brugt dyr bil, så den skal være billig.

Den opel koster 21.700kr og er i pæn stand, men en kammerat mener som sagt at de har det svært om vinteren.

Nogle der ved noget???

du har altid tid til at vente.....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har faft flere af dem og aldrig haft start problemer med dem hvis gløderør og stel forbindelse er i orden starter de altid

Rolf lo

Jeg har en 1,6 er. Den er efterhånden 23 år gammel og har rundet de 400000 km.

Den starter altid, men når det er meget koldt går der noget tid - og en del sort røg skal igennem systemet før uhyret starter.

Jeg ville aldrig være bange for at handle en ny diesel raket, det må være verdens billigeste i stumper.

MikkelV

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

Tjah - jeg har den modsatte opfattelse. Ikke at motoren som sådan er særligt svær at starte, men derimod har de ofte problemer med det elektriske system. Kondensfugt, der driller elektronikken...

Men ikke noget problem, hvis den holder i en godt ventileret carport/garage - og man ellers gider holde motorrummet relativt pænt ;-)

Som alle Kadett'er lider den af bløde ventilforinger, som gør at de relativt tidligt begynder at bruge lidt olie - mødte så sent som i går en med denne umiskendelige duft smile

Mvh.

Jan R.
De problemer jeg har haft med raketen handler som regl også om elektoniken.

Gennem lang tid havde jeg et problem med den ikke ville noget somhelst når den skulle starte, det blev løst med en ny og bedre stelforbindelse. Så har der får jeg fik den været en lille brand i motorrummet, derfor har jeg bøvlet lidt med nogen ledninger, men det er ovre nu. Min starter havde taget skade af brænden, men tilfældigvis havde vi lige en fra en gammel mercedes liggende, og den passede næsten perfekt. :-) Der gik da flere måneder før jeg skiftede til en orginal.

Mit største problem med kadetten er, at den koster en formue at forsikre her i københavn, da det for det første er en 1,6 er... Hvilket for en forsikringsmand betyder det er en racer......... Hmmmm det er da ihvertfald mange år siden den var noget der mindede om racer. Den anden grund til de høje priser er, at det er en af de mest stjålene biler, hvilket jeg har måtte erfare en enkelt gang. Heldigvis fik jeg bilen igen i hel tilstand.,

Jeg har lige synet bilen for et lille år siden, og stumper koster ingenting, tror jeg gav 80 kr. for en bærearm, 450 kr. for en forrude, 1200 kr. for en starter osv.
De har det med at ruste en del, men hvis man kan skrue og banke lidt selv eller kender nogen der kan, er kadett sgu en ok bil til næsten ingen penge.

MikkelV

Lim og dykker - så går det aldrig i stykker.

Det lyder alt sammen fint. Problemet er, at jeg kører mindst 100km om dagen, så det skal helst være en bil man kan stole på, også især her til vinter.

Jeg har besluttet mig for at købe en spand der skal varer i nogle måneder, og så leaser jeg en helt ny. Så er man da sikker på at dytten starter. Som regel da.

Men tak for hjælpen alligevel :wink:

du har altid tid til at vente.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis