Alfa Romeo 156 1.6 Godt køb? For dyr i drift?

Jeg går rundt og påtænker mig at skulla have ny bil... Har overvejet Audi A3, A4 og Alfa 156. Men er lidt forelsket i sådan en sort eller rød 156'er.
Det skal ikke være noget vildtm for jeg er ingen racerkører, så en 1,6 vil være fint. Dertil kommer også at jeg tror det er den eneste motor jeg har råd til at forsikre. Jeg er 25. Har haft bil siden 2000, men først fået den forsikret i mit eget navn her for ½ år siden.

Mine spm er så:

* Kan jeg godt glemme at få forsikret sådan én til en rimelig pris? (max! 14.000,- incl. kasko) Påtænker at høre hos Rasmussen Assurance, PrivatSikring og FDM Forsikring.

* Jeg har ikke den store løn, så jeg har ikke råd til at bruge flere tusinde hver anden måned på reparationer. Har jo hørt skrækhistorierne om Alfa'er der holder meget på værksted.

* Hvilke årgange/modeller skal man gå efter af 156'eren? Er det sådan at man skal holde sig fra alt op til 2000 f.eks.?

* Jeg vil helst ikke ud og bruge mere end kr. 130.000,- på én. Kan man få noget ordentligt til de penge? Den må selvfølgelig ikke have for mange km. på bagen, da jeg ikke har råd til en masse reparationer og ikke selv har nogen form for mekaniske egenskaber... Jeg skal have en bil der bare virker.

* Selvfølgelig skal man passe på sin bil, men har hørt folk sige at der konstant skal kæles for en Alfa og tjekkes bl.a. olie. Hvor meget skal man være "efter" den?

* Hvor er de typiske svage steder på 156'eren?

* Hvad med reservedelspriserne?

* Igen: jeg er ikke verdens rigeste mand, så mange af mine spm handler jo om penge. Det er jo ikek noget ved at have en fed bil, hvis man må droppe alt andet...

Tusind tak til alle jer der tager sig tid til at læse dette indlæg og svare på det... Ser frem til ærlige og brugbare svar...

På forhånd tak!

Mvh.
Torben Kristensen
Jeg går rundt og påtænker mig at skulla have ny... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Min erfaring er, at man bliver glad for en bil, der har gedigne kvaliteter i dagligdagen. At alt fungerer - og bliver ved med det, at man ikke bliver drænet af værkstedregninger.

Derfor vil jeg til hver en tid vælge en Audi (som for øvrigt det meste af min omgangskreds har skiftet til - også mig, når jeg får råd).

Nu kender jeg ikke dit kørselsbehov - men hvis det ikke er overvældende, så ville jeg vælge en nyere Audi med et par 100.000 på klokken.

Mvh.

Jan R.
Ja, ja og ja vil man ikke lytte må man jo føle.

Det er en fed bil (ingen har vist sagt andet) og jeg håber da på i får et lykkeligt ægteskab.

Vi har nu bare pøset ud af vores erfaringer.

Jeg og andre hører gerne om et år igen hvordan den har det.

MVH

PS: lædersæder klistrer sku da ad h til når man er nøgen og sveder i sådan en bil.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hi hi.... Jeg skal gerne fortælle om mine erfarringer...
Tror da den har det fint om et år. Den har jo pt. kun gået 76.000 km og er oppe og blive undervognsbehandlet i dag. Der er intet at sætte en finger på sådan som det ser ud nu.... Jeg er yderst tilfreds...

Nu regner jeg ikke med at skulle sidde nøgen i den så tit.... he he... :lol:

Selv når der er sommer og varmt har jeg shorts og t-shirts på, så mit skind vil ikke komme i kontakt med sæderne... Og den måned om året hvor der er så varmt, der overlever jeg nok også det... :wink:
Og havde jeg bare alm. sæder om sommeren, så kunne sæderne rigtig suge alt sveden ned i skumgummiet... Nu hvor jeg har læder kan de let tørres/vaskes af.... smile

Jeg har lyttet til jeres erfarringer, og også MANGE andre på andre sites...

Mvh.
Torben Kristensen
Torben, det var ikke dig jeg mente, med sådan en bil skal du vel lave andet en at køre i den, det er jo en K*sse magnet.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Har selv haft Alfa og de kører super godt, det med foran stilleren er et kendt problem og det sker altså til tider. Rust mener jeg ikke er et problem mere i forhold til andre samme årgang, men måske der er forskel. Dog ville jeg ikke fortrække en Audi i forhold. Har et par kammerater som både en A4 og en A3, og de har ikke været fejlfri. Mærket sælger sig selv og hvis du kommer som alm person er servicen så elendig at jeg eller mine kammerater ikke har oplevet lign. Denne erfaring er hos SMC Glostrup. Kvaliteten i kabinen er middelmådig, den belækning der er på interiør krakelere, og stof og sygninger går ofte op. Benzin pumper går ofte i stykker og gasspjæl soder tit til og skal renses. Audi kører også fint, men kan efter min erfaring og kammeraters være lige så dyr udgift som en Alfa.

Dette er dog kun min erfaring. Pt har jeg en Vw Passat, og den kører også godt, den har jeg ikke haft problemer med endnu, men har også kun haft den 2md. Så nu må vi se.

Men generelt, kig efter en servicebog med mange mærker eller find en som er velholdt. Dette gælder alle mærker. Ellers kan en Toyota være et valg det virker og holder, men har ikke sjælen som en Alfa har eller kvalitet ry som en Audi.

\René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis