Råd vedr. græsplæne??

Min græsplæne består sådan ca. af lige dele græs, mos, skvalderkål, mælkebøtter og tidsler sad

Jeg forestiller mig at det bliver nødvendigt at efterså med græs, for at få den pæn og tæt, men kan jeg gøre noget ved alt det, som ikke er græs?? (bortset fra at tage hele plænen på alle 4 bevæbnet med en strikkepind)

Er der evt. en græssort som I kan anbefale, når plænen skal tætnes, og i øvrigt helst holde til 3 raske drenge??

Har lige købt hus efter 10 år i lejlighed, har brug for meget hjælp ;-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at slå den, tit og tæt.
Efterhånden kommer du alle de uønskede planter til livs, og du får en stærk læne, som kan holde til tre friske drenge. :wink:

Mvh.
bodker

Ja, jeg vil jo hellere lade den stå mellemlang til lang, for det styrker rødder (dermed også væksten) og dræber mosset på sigt. Så klipper jeg den ultra-kort 1-2 gange om året for at holde den tilstrækkelig tæt.

I det hele taget mener jeg det er en uskik at klippe en brugsplæne for kort - dels får den nemmere skader, dels er den mere udsat for udtørring i sommerperioden.

Mvh.

Jan R.
jeg har ladet mig fortælle, at man kan strø fuglefrø på græsplænen, og så vil fuglene komme og hakke løs, hvilket vil betyde at de også roder op i mosset, så det vil blive lufter så meget at det går ud...

Det var måske vær' at prøve...

Tislerne ville jeg tage med med mit stikjern, ligesom jeg gør med mælkebøtterne, og slå resten...

Så har du gode odds for at få en fin plæne...

mvh
Siff

kreative have-ideer, er altid interessante.
mv-have hilsen
Siff
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis