Aftagning af skruge!!!!

Så ha jeg endu et problem jeg skal ha lidt hjælp til!
Min Skruge sidder fast.......øv.
Jeg har taget splitten ud, skruget møtrækken af men jeg kan ikke få skrugen af! Har givet den rustfjerner osv. men der er ikke umildbart noget der tyder på at den sku være rustet fast. har derefter forsøgt med aftrækker men den rokker sig ikke ud af flæggen! kan det være fordi at jeg tager den forkert af???

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Så ha jeg endu et problem jeg skal ha lidt hjælp... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der da en change for at jeg få den af! tak for jeres gode inlæg! jeg tror jeg prøver at varme den op lige så forsigtigt, er ikke så meget for at hamre for meget på den. Har hørt fra andre der også har varmet den op og hvis det er måden det skal gøres på holder jeg mig til det! biggrin

Mvh. Anders -

hejsa

du må ikke være forsigtigt for du skal når at få skruen til at udvige sig før aklsen også gør det....det kaldes chok varmning.....så sæt en pæn stor brænder på ca 1000 litters og hold den ca 5 cm fra skruen af, når du begynder at varme på den,men husk det skal være der hvor kilen er på skruen,og træk så brænderen langs akslen på skruen så skal den nok komme af,men den kommer på en gang, bare lige så du ved det

mvh tobak
Warw!!!!
Det var sku noget der virkede! Fik et kæmpe chok da den fløj af biggrin (Selv om du havde advaret mig)
Tusind tak for hjælpen!!!
Mvh. Anders

Mvh. Anders -

Nå nu hvor jeg har fået skrugen af så har jeg selvfølgelig fået et nyt problem jeg skal ha skrugeaksen ud! Har skildt den fra motoren men jeg kan ikke lige gennemskue hele det system der føre skrugeaksen ud af båden. Jeg skal ha skiftet noget træ som aksen går igenem så jeg er nødt til at ha det hele ud!Kan jeg gøre det mens motoren sidder i, eller skal den ud først?

Mvh. Anders -

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis