405

havde forleden et mærkeligt problem på motorvejen med min peugeot 405.kørte over storebælt med ca. 1000.kg. efter bilen da den lige pludselig begyndte at mangle trækkraft og et eller andet begyndte at banke temmeligt kraftigt (lød som et smadret leje ude forfra) nå jeg trak ind til siden og stoppede,ud at kigge og mærke ku ikke finde noget,prøvede så at køre igen,samme ballade,stoppede igen ud at kigge
ku ikke finde noget,prøvede så a køre igen,så var der lige pludseligt intet,
og nu er der gået en uge uden noget som helst er der nogen der har nogen anelse hvad det kan være.

jj
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jhj

havde forleden et mærkeligt problem på motorvejen med min peugeot 405.kørte over storebælt med ca. 1000.kg. efter bilen da den lige pludselig begyndte at mangle trækkraft og et eller andet begyndte at banke temmeligt kraftigt (lød som et smadret leje ude forfra) nå jeg trak ind til siden og stoppede,ud at kigge og mærke ku ikke finde noget,prøvede så at køre igen,samme ballade,stoppede igen ud at kigge
ku ikke finde noget,prøvede så a køre igen,så var der lige pludseligt intet,
og nu er der gået en uge uden noget som helst er der nogen der har nogen anelse hvad det kan være.

1. Du har tabt traileren tongue

2. Eller måske det det samme som jeg oplevede med min "SAAB 900" der opførte sig på samme måde. Det viste sig ca. 3 uger efter, i form af en smadret trækaksel, opstået p.g.a. en defekt gummimanchet.

Mvh. Birger

Hvis øl er sundt, så må meget øl, være meget sundt. §;-)

www.baekhus.dk
det er ganske sikkert trækakslen. Få det tjekket asap. Måske du kan nå at redde den. Så snart gummimanchetten er væk, så slynges fedtet af, og så ødelægges den hurtigt.... Oplevede det på en tur til Tjekkiet... TRÆLS

mvh jan
Jah - eller et defekt krumtap-leje. Får du checket manchetterne og de er fine, så prøv at nævne dette for værkstedet.

Mvh.

Jan R.
1000 kg. med sådan en lille bil, hvordan har din kobling det. Jeg kørte engang med en diesel flismaskine der vejede 1000 kg. efter min suzuki 1.3, det kostede en halv kobling, og trække kunne den aldrig mere pga. den fedtede i koblingen.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

en 405 1.9 må trække 1200.kg or er en rimelig kraftig bil.selvom den er gammel fejler trækkraften ikke noget, nå men bortset fra det var jeg igård ude a trække med mine 1000,kg og der var intet.min mekanikker ku ikke gi mig noget svar,havde ikke hørt om noget ligende tilfælde,så jeg frygter det værste,en dag man er ude at køre

jj
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis